För mig är det inga svårigheter att stå för att jag är bisexuell. Jag skäms inte och jag är inte rädd för folks reaktioner. I och med det känner jag ett ansvar att faktiskt våga ta debatten om HBT, sprida kunskap och ta död på fördomarna. Just eftersom det finns så många som inte kan gå ut med sin läggning, som inte vågar ta platsen, och då känner jag att vi som vågar bör göra det. Någon måste föra även de tystas talan. Självklart är det varje individs individuella val, men har man möjlighet tycker jag man ska stå upp för HBTQ-personers rättigheter. Oavsett om man vill göra det genom att vara aktiv i en hbt förening, delta i pride tågen, argumentera mer eller mindre anonymt på internet etc.
Det är därför jag som sajtvärd försöker vara öppen med vem jag är, jag skäms inte över min läggning. Om min öppenhet kan bidra det minsta till att det avdramatiseras, så har jag på sätt och vis lyckats även om kampen är långt ifrån vunnen. Jag är en vanlig människa, och jag kan förändra bara genom att våga vara öppen med min läggning. Om alla som vågade vara öppna med sin läggning tog mer plats och kämpade för hbt-rättigheter, så skulle vi tillsammans avdramatisera det. Vi skulle sprida kunskap, tillsammans.
Hur ser ni på detta?