Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 3647 ggr
Anonym
Anonym
2014-03-20 18:37

Lesbisk men i ett heteroförhållande

Ja, det låter väl kanske konstigt, men så är det. Har länge innerst inne vetat att jag är lesbisk, men då jag inte riktigt vågar stå upp för det och har fallit för omgivningens tjat om att "ska du inte skaffa dig en pojkvän snart?" blev jag tillsammans med en kille för ett halvår sedan. Vi har det jättefint, han är en av mina bästa vänner, vi kan prata om allt (nästan), men… jag tänder inte på honom. Har in i det längsta undvikit att ha sex med honom, något han varit oerhört accepterande inför (jag hade nog blivit väldigt frustrerad i hans situation) även om han så klart ger antydningar om att han vill.

Nu börjar situationen bli ohållbar, jag känner att jag inte kan leva på det här viset längre, men är oerhört rädd för att bli lämnad ensam och jag vill verkligen inte förstöra det fina emotionella band som jag och min pojkvän har. Min undran är, hur ska jag sluta dras till tjejer och hur ska jag börja dras mer till min pojkvän? Är det ett hopplöst case?

Snälla, tacksam för svar! Inlägget blev rörigt och det är så mycket mer jag skulle vilja skriva, men jag orkar inte just nu. Detta får räcka så länge, har i alla fall fått med det väsentliga.

Annons:
Honestyisdead
2014-03-20 18:46
#1

"Min undran är, hur ska jag sluta dras till tjejer och hur ska jag börja dras mer till min pojkvän? Är det ett hopplöst case?"

Om du är lesbisk så kan du inte plötsligt börja gilla honom på rätt sätt. Tror du vet detta innerst inne. Du kan inte heller vara kvar i det falska förhållandet bara för att du är rädd att mista vänskapen och bli ensam eftersom han förtjänar att hitta en partner som verkligen vill ha honom på rätt sätt. Så länge du inte berättar sanningen för honom förlorar han tid på något som inte är sant. Ge honom en ärlig chans.

Chansen finns ju faktiskt att han när han har smält allt klarar av att vara vän med dig.

monstermash
2014-03-20 20:28
#2

"Min undran är, hur ska jag sluta dras till tjejer och hur ska jag börja dras mer till min pojkvän? Är det ett hopplöst case?"

Att vara lesbisk är ingen sjukdom. Det finns så många länder i världen där man faktiskt tror att HBTQ är en sjukdom och det är fruktansvärt. Vi snackar om länder där de försöker driva ut homosexualiteten ur folk på olika sätt. Om det fungerar? Självklart inte. Det är ingen sjukdom, utan en läggning. 

Det första du borde göra är att göra slut med din pojkvän så han får chansen att vara med en partner som älskar honom på rätt sätt. Det är inte rättvist mot honom att stanna kvar, när du är medveten om att du inte är straight och du har dragit ut på det länge nog. Det andra du bör göra är att inse att du är lesbisk. Det finns ingenting du kan göra åt det och det finns inga botemedel. Lär dig att älska dig själv och att acceptera din läggning. 

Ju längre du drar ut på detta, desto mindre chans att han kommer förlåta dig och vilja vara din vän. I och för sig finns risken att han inte kommer vilja vara din vän efter detta också, men det borde du ha tänkt på innan du gav dig in i ett förhållande med någon du vet att du aldrig kan falla för.

Du kommer mest sannolikt få ett bättre förhållande när du kan vara ärlig mot dig själv om vad för partner du vill ha; en kvinna.

Hurris
2014-03-20 22:43
#3

Tror du vet svaret redan, frågan är om du har modet att ta det rätta beslutet. Hoppas du har det för precis som du säger är det ohållbart det här och det är inte rätt mot honom… Har själv varit i en sån situation så om du vill kan du pma mig och snacka lite.

Anonym
Anonym
2014-03-21 14:19
#4

#1 och #2 Ni har helt rätt, jag känner mig sjukt taskig mot honom. Men samtidigt tycker jag om honom så mycket, det är bara det att det känns som att det saknas något. Och det gör det ju. Men för hans skull får jag kanske vara beredd att lämna honom. Problemet är att jag inte vill ha det så här, jag vill inte gilla tjejer! Antingen får jag leva resten av mitt liv helt ensam, eller så får jag bryta med min familj, eftersom de aldrig, never ever, skulle acceptera att ha en dotter/syster/släkting som är homosexuell. Och det vill jag inte. Känner att jag är fångad i något slags moment 22 - hur jag än gör blir det fel. Jag vill bara tända på och vara kär i den här toppenkillen jag stött på, varför kan jag inte få det? Jag blir så himla ledsen!

Anonym
Anonym
2014-03-21 14:24
#5

#3 Du har PM!

BeccaTilda
2014-04-09 11:27
#6

Jag var tillsammans med en kille i 4,5 år.. Vi blev tillsammans när jag var 14 och redan då tyckte jag tjejer var mer intressanta, tände inte på honom och fattade inte varför alla tyckte sex var så skönt. Efter att vi varit tillsammans i 2 år så berättade jag att jag gillar tjejer. Han typ: Jaha! Och jag försökte förklara att jag VERKLIGEN gillade tjejer, men han vägrade att lyssna. Jag stannade kvar i förhållandet för "han gillade och älskade ju mig så mycket, och ingen annan skulle ju någonsin vilja ha mig" . Tillslut sa jag ifrån, mina vänner fick väl mig att fatta att jag inte kunde vara tillsammans med honom för hans skull. Idag är jag tillsammans med en tjej som jag älskar och är kär i (riktigt häftig upplevelse, aldrig känt så förut) och som känner likadant för mig tillbaka! Så det jag tycker du ska göra är att lämna killen, men säg inte upp kontakten utan fortsätt att umgås som vänner! Finns en massa fina tjejer där ute!

Annons:
Upp till toppen
Annons: