Annons:
Etiketttrans
Läst 812 ggr
Tavern
2014-03-23 23:34

Transvestofili

Jag ramlade över ett nytt ord här om dagen som jag aldrig hört förut, Transvestophilia eller Transvestofili som det blir på svenska.

Det ska tydligen vara någon typ av fetisch där man attraheras av transvestiter (ej transexuella, då det har sina egna benämningar), men det är allt jag lyckats hitta om det…

Någon här som vet mer än mig om detta? 😛

Annons:
Grodan
2014-03-23 23:56
#1

Nytt ord för mig också..😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

monstermash
2014-03-24 08:05
#2

Inte en susning!

Jag har fullt upp med skillnaden på alla transord. Inte ett till! 🥵😛

Tavern
2014-03-24 10:00
#3

#2 Känner lite samma sak men var ju tvungen att åtminstonde fråga när jag stöter på ett helt nytt ord 😉

Wony
2014-03-24 18:19
#4

De flesta fetischer har ju namn som är ganska självförklarande. Som du skrev i första inlägget är det en fetisch där man attraheras av transvestiter. Svårare än så är det väl ändå inte? 🙂

Vet inte riktigt om det egentligen finns så mycket mer att veta om det?

Tavern
2014-03-24 18:50
#5

#4 Söker man information om andra fetischer så kan man hitta en hel del saker. Forskning om varför folk har dem, mer exakt hur de utspelar sig, hur termen myntades, hur vanlig den är och så vidare. Hittar i princip ingenting om transvestofili och jag vill ha något kul att läsa om 🤓

monstermash
2014-03-24 20:08
#6

#5 - Det finns inte så mycket fetischer som har forskning omkring sig, isåfall de allra största. Det finns ju oändligt med fetischer, allt från att tända på gummistövlar, messy/sploshing, saliromani, till fotfetischer. 

Sen hur vanliga olika fetischer är finns det otroligt lite statistik om så det bör du inte förvänta dig att hitta. 🤔

På svenska wikipedia står det dock lite om transvestisk fetiscism, har du läst där?

Annons:
Grodan
2014-03-24 21:52
#7

Jag tycker det är ett fint ord, vad det än betyder. 😃

Tror jag ska döpa en fyrbent till det en dag.

Bara förstör tråden med lite flum… flum flum flum


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

monstermash
2014-03-24 22:00
#8

Snälla, döp en mus till det. Tror jag skrattar ihjäl mig om du döper din kommandehund till det😛

Tavern
2014-03-24 22:29
#9

#6 Ibland hittar man guldgruvor med information än på de underliggare områdena inom psykologi 😉

Så som jag förstår det så handlar Transvestitisk fetischism om att själv ha på sig andra könets kläder då man känner sig upphetsad av det medans transvestofili handlar om att tända på andra som klär sig i motsats köns kläder, men jag kan ha missat något 😛

#8 Hahaha 😃 Fick en bild i huvudet på en person som står på rastgården och ropar "Transvestofili!"

Grodan
2014-03-24 22:30
#10

#8 Mus tycker jag kan passa bra att ha det namnet… hehe

#9 LOL… blir nog tilltalsnamn Vestofili på den då… hihi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

monstermash
2014-03-24 22:33
#11

#9 - Ja, så har jag också uppfattat det 

Nu fick jag samma bild… Haha åh jösses… 😂

#10 Hahaha vestofili var väl inte bättre! Tror vi ska flumma vidare på klotterplanket som jag nyss skapade.😂

Upp till toppen
Annons: