11. Diskriminering

Jag blev utsatt för hat idag

2014-04-07 17:25 #0 av: [imtoofabuloustofitin]

Jag antar att jag skriver detta mest för att skriva av mig.
Jag är transsexuell mtf och levde som kvinna för första dagen idag.

På spårvagnen var det en tjej som hela vägen från min skola till resecentrum ( tar ungefär 12 minuter ).
Hon höll på o prata högt så att jag skulle höra, helt medvetet.
" är de där en tjej el kille?
Hon pratade med främlingar, främlingen svarade tjej .. O denna tjej höll på o bara :
" tjej me peruk?"
" jävla transa"
" Asså jag blir galen, är de där en tjej eller kille?"
" Det där är en Det"
" hatar transor"

Och sedan när hon gick av på rese sa hon högt
" hejdå hen" och hånskrattade högt

Sedan på stationen tittade en kille på mig och gick sedan fram och frågade vad jag hette, jag svarade först inte, sedan sa jag att jag inte pratar med främlingar.. O gick därifrån i rädsla..
Han vet jag inte om han menade något illa, han pratade på ett sätt som han vore intresserad men vågar ej ta risken..

Han kunde lika gärna menat väl.. Men vet inte.. Omöjligt svara på...

Hon var nog rätt ung, skulle gissa mellan 17 och 20. Invandrare- Mellanöstern gissar jag.
Han var lite äldre, kanske 25. Också invandrare. Svårt säga varifrån, kanske Turkiet (vild gissning).

Anmäl
2014-04-07 17:27 #1 av: [[AcsJulia]]

Åh, så ledsen jag blir..! Gråter Styrkekramar till dig! Hjärta

Anmäl
2014-04-07 17:28 #2 av: agneshak

Men ÖH! Vilken vidrig tjej!! Att det fortfarande finns såna 2014!!!

Anmäl
2014-04-07 17:39 #3 av: VildaVittra

Det låter ju faktiskt som tjejen har någon typ av diagnos, där hon saknar sociala spärrar. Försök att inte ta det personligt.

Jag förstår att det var nervöst och jobbigt idag, det var jättestarkt av dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-04-07 18:15 #4 av: [imtoofabuloustofitin]

Tack för stödet, jag är ganska ledsen ändå men det betyder ändå mycket med fina ord så tack!

Anmäl
2014-04-07 18:19 #5 av: [imtoofabuloustofitin]

Känns helt sjukt att det finns såna tjejer fortfarande men tyvärr finns det tyvärr många som är som henne.

Hon verkar inte ha några spärrar överhuvudtaget. Det verkar som
hennes mål verkade vara att trycka ned mig så mycket hon kunde.

Anmäl
2014-04-09 13:36 #6 av: CupcakeGod

Bry dig inte om dem för mycket. Såna människor är patetiska och är oftast ute efter bekräftelse från sina vänner. 

Om du bestämmer dig för att ta hormoner så jag kan lova dig att en dag när du träffar dessa tjejer igen så kommer dom bli avundsjuka på att du ser bättre ut än dem. 

Anmäl
2014-04-09 21:12 #7 av: solus

Asså jag blir så förbannad att folk fortfarande är dömande och kränkande mot HBT personer! 

Vi lever i 2014 förf*n!

Anmäl
2014-04-09 22:12 #8 av: Alana82

Jag skäms över folk, en femåring vet att bete sig bättre än så

Anmäl
2014-04-09 22:26 #9 av: Animalgurl

Styrke kramar till dig juuu!!!

Anmäl
2015-05-18 17:36 #10 av: [klarabastin]

kanske lite vä sent (Funderar) men du skulle bara skrikit tillbaka när du gick

" HEJDÅ HON!" roligt att se hur hon hade reagerat...

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2015-05-20 15:35 #11 av: Puminmumin

Starkt av dig att våga. Hoppas du har stöd hos familj och eller vänner. Det finns mycket idioter ute. Du är fin som du är. Stå på dig du är stark!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.