Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 1781 ggr
[imtoofabuloustofitin]
2014-04-07 17:25

Jag blev utsatt för hat idag

Jag antar att jag skriver detta mest för att skriva av mig. Jag är Transsexuell mtf och levde som kvinna för första dagen idag. På spårvagnen var det en tjej som hela vägen från min skola till resecentrum ( tar ungefär 12 minuter ). Hon höll på o prata högt så att jag skulle höra, helt medvetet. " är de där en tjej el kille? Hon pratade med främlingar, främlingen svarade tjej .. O denna tjej höll på o bara : " tjej me peruk?" " jävla transa" " Asså jag blir galen, är de där en tjej eller kille?" " Det där är en Det" " hatar transor" Och sedan när hon gick av på rese sa hon högt " hejdå hen" och hånskrattade högt Sedan på stationen tittade en kille på mig och gick sedan fram och frågade vad jag hette, jag svarade först inte, sedan sa jag att jag inte pratar med främlingar.. O gick därifrån i rädsla.. Han vet jag inte om han menade något illa, han pratade på ett sätt som han vore intresserad men vågar ej ta risken.. Han kunde lika gärna menat väl.. Men vet inte.. Omöjligt svara på… Hon var nog rätt ung, skulle gissa mellan 17 och 20. Invandrare- Mellanöstern gissar jag. Han var lite äldre, kanske 25. Också invandrare. Svårt säga varifrån, kanske Turkiet (vild gissning).

Annons:
[[AcsJulia]]
2014-04-07 17:27
#1

Åh, så ledsen jag blir..! 😢 Styrkekramar till dig! ❤️

agneshak
2014-04-07 17:28
#2

Men ÖH! Vilken vidrig tjej!! Att det fortfarande finns såna 2014!!!

VildaVittra
2014-04-07 17:39
#3

Det låter ju faktiskt som tjejen har någon typ av diagnos, där hon saknar sociala spärrar. Försök att inte ta det personligt.

Jag förstår att det var nervöst och jobbigt idag, det var jättestarkt av dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[imtoofabuloustofitin]
2014-04-07 18:15
#4

Tack för stödet, jag är ganska ledsen ändå men det betyder ändå mycket med fina ord så tack!

[imtoofabuloustofitin]
2014-04-07 18:19
#5

Känns helt sjukt att det finns såna tjejer fortfarande men tyvärr finns det tyvärr många som är som henne. Hon verkar inte ha några spärrar överhuvudtaget. Det verkar som hennes mål verkade vara att trycka ned mig så mycket hon kunde.

CupcakeGod
2014-04-09 13:36
#6

Bry dig inte om dem för mycket. Såna människor är patetiska och är oftast ute efter bekräftelse från sina vänner. 

Om du bestämmer dig för att ta hormoner så jag kan lova dig att en dag när du träffar dessa tjejer igen så kommer dom bli avundsjuka på att du ser bättre ut än dem.

Annons:
solus
2014-04-09 21:12
#7

Asså jag blir så förbannad att folk fortfarande är dömande och kränkande mot HBT personer! 

Vi lever i 2014 förf*n!

http://solus.blogg.se/ 

Alana82
2014-04-09 22:12
#8

Jag skäms över folk, en femåring vet att bete sig bättre än så

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Animalgurl
2014-04-09 22:26
#9

Styrke kramar till dig juuu!!!

[klarabastin]
2015-05-18 17:36
#10

kanske lite vä sent (🤔) men du skulle bara skrikit tillbaka när du gick

 " HEJDÅ HON!" roligt att se hur hon hade reagerat…

Puminmumin
2015-05-20 15:35
#11

Starkt av dig att våga. Hoppas du har stöd hos familj och eller vänner. Det finns mycket idioter ute. Du är fin som du är. Stå på dig du är stark!

[AnimeV4]
2015-05-30 00:06
#12

Wow, vad stark du är! Det är synd att det finns folk som uttrycker sig så och jag kan garantera att jag skulle stått upp för dig om jag varit där! Kram! 🌺

Upp till toppen
Annons: