Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 1880 ggr
nlinds
2014-04-08 11:17

Har ni blivit kränkta ?

Har ni någon gång blivit kränkta/utsatt personligt på något sätt inom ämnet "H.B.T.Q" ?
Vad hände ? Sa ni något tillbaka ? Hur gick det sen ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
Wony
2014-04-08 11:39
#1

Mja, inte direkt mot mig själv kanske. Mer att jag tagit illa vid mig av "skämt" och viss jargong. Exempelvis råkade jag ut för en gång att en person envisades för att kalla mig för "damen", fastän jag tydligt sade ifrån att jag inte ville bli kallad för det. Till slut löste det sig ändå, efter att jag bröt ihop, och han bad om ursäkt.

Det mesta jag råkar ut för är oförstående, eller en vägran att se utanför normerna. Vilket kan vara extremt tröttsamt, och ibland också djupt sårande.

kastrullhund
2014-04-08 16:34
#2

En utav de värsta gångerna var nog när jag var på väg till lundströmmottagningen (komiskt nog) och två alkoliserade män på tåget högt och tydligt börjar predika om "den där hen" etc etc. Helt ärligt vågade jag inte göra något åt saken, satt mest och hoppades att de bara höll sig till att gapa och inte mer än så men det var tveklöst den värsta tågresan jag gjort. Sen har jag en äldre chef som vägrar använda rätt pronomen trots att hon var den första som blev informerad och som dessutom har vetat om hur kasst jag mått tidigare. Bortsett från det har jag råkat ut för några få som tagit sig friheten att fråga ut mig om ALLT ifrån hur mitt kön ser ut till hur jag och min flickvän har sex. På ett sätt så bryr jag mig mindre sedan jag började med testosteron eftersom jag vet med mig vart jag är påväg men samtidigt blir jag nog mer besviken om någon felkönar mig nu när jag varken ser ut eller låter "feminint

[Svordom bortredigerad! /Admin]

nlinds
2014-04-08 17:15
#3

1# Sådana skämt upskattar inte jag heller, blir oftast väldigt arg och fräser ifrån ! Så himla respektlöst 😕

#2 fy vad respektlöst !! Både av gubbarna på tåget och framförallt av din chef ! Får en chef verkligen beté sig så ? ..
Och angående personerna som frågar om hur en persons kön ser ut.. (Jag .. hade.. flippat….över)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Afturelding
2014-04-09 11:52
#4

Inte direkt riktat mot mig, men jag har en släkting som är ett riktigt as ibland. Det kom sig att vi diskuterade dödsstraff och dödshjälp, eftersom att han tyckte att min familj gjort fel som avlivat familjens hund (drygt 14 år stor hund som inte kunde gå promenader längre eftersom att hjärtat inte orkade). Han är alltså motståndare till både dödsstraff och dödshjälp. Sen kom vi på något sätt in på homosexualitet, och han sa ungefär:
"Du vet vad jag tycker om sådana. De är undantaget för dödsstraff"

Jag har inte berättat om min icke-heterosexuella läggning för min familj eftersom att jag är gift med en man, men det var nära att jag gjorde det där och då i ren ilska.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

nlinds
2014-04-09 11:56
#5

#4 Behåller man en så gammal hund som lider och har ont så kallas det djurplågeri, och det blir man anmäld för. Det skulle vara otroligt själviskt att INTE låta den somna in, tänkte han något på det ?
"Sådanna" ? … Vadå sådanna, är inte vi människor vi också ?  😡
Jag hade blivit flyförbannad i det läget!

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Afturelding
2014-04-09 12:06
#6

#5 Ja, han tyckte att hon kunde gå ut i trädgården bara och göra sina behov. Hon var så stel att hon inte kunde gå i trappor ordentligt, så han tyckte även att hon skulle bäras ut. Detta var en Rhodesian Ridgeback, en ras som behöver mycket stimulans även vid hög ålder.

Men ja, absolut, jag trodde att jag skulle explodera. Jag pratar inte med honom om jag inte absolut måste numera. Vi är nära släkt så vi träffas på födelsedagar och så.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
nlinds
2014-04-09 12:10
#7

#6 Jag har arbetat med ridgeback's själv och ja, det är en väldigt aktiv ras. Självklart ska man hjälpa den att somna in om djuret mår dåligt. En hund ska inte bäras på, den ska inte ens behöva hjälp att komma ut. Ibland vet jag inte riktigt hur folk tänker…

Önskar någon kunde banka lite vett i vissa personer 😐🤐

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Anonym
Anonym
2014-04-09 20:51
#8

Jag har inte blivit kränkt pga min läggning. Däremot är en vän till mig av den typen som accepterar kvinnlig homosexualitet men inte manlig för att "det är äckligt". Hon tror att hon inte sårar mig när hon yttrar sin avsky mot manliga homosexuella eftersom hon "är helt okej med tjejer som är det", men jag blir jätteledsen och känner mig indirekt kränkt.

/Lou

Saga85
2014-04-09 22:52
#9

Kränkt och kränkt. Har varit med om ett par äckliga män på krogen. En som helt ogenerat ställde sig och stirrade gillande när jag hånglade med en tjej på krogen. När vi kollade undrande på honom sa han bara "Fortsätt ni" med ett flin på läpparna. Eller den medelålders mannen som dök upp vid bordet när jag var på min första samkönade dejt och helt sonika frågade "Vill ni ha sex?"…"Inte här och nu alltså, men sen?". Detta på en gayklubb i stan, vi bad honom vänligt men bestämt att dra.

Det är ungefär som så att vissa män får för sig att när två tjejer hånglar eller på något vis visar känslor så är det för deras skull. Jag tänker vara fördomsfull nu och tänka att det möjligtvis samma sort som säger "bögar är ok…så länge de inte stöter på mig". Plötsligt är man världens hetaste människa som både flator och bögar vill ha 🤮

nlinds
2014-04-10 08:28
#10

#9 men jisses ! Jag hade nog varit betydligt otrevligare mot dedär männen 😐

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Namiko
2014-04-11 05:26
#11

Det värsta jag varit med om var när min förra arbetsledare tyckte att jag skulle behöva nämna till alla jag träffar att jag är flata så att jag inte missleder någon stackars kille eftersom homosexualitet inte är normalt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

nlinds
2014-04-11 12:46
#12

#11 what !? … Jag hade ringt till facket direkt..

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Madde_Warrior
2014-04-12 10:28
#13

Det va inte direkt till mig för jag hade inte kommit ut då men jag hade en f.d klassmedlem (kan inte ens skriva klasskompis för jag hatar honom fortfarande) Kommer inte ihåg hur vi kom in på ämnet men den här killen sa iallafall att homosexuella inte förtjänar att leva att dem borde mördas och dem ska verkligen lida också stenas eller hängas…. Vällkommen till 1600-talet liksom? Jag ville helt ärligt slå honom!! 

[Svordomar bortredigerade, samt sista stycket. Vi skryter inte om våld här inne, tack. /Admin]

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Annons:
nlinds
2014-04-12 10:49
#14

#13 Att det finns sådana folk fortfarande ? …  Min mamma är ungefär likadan, hon har "lugnat" sig med åren och medans jag besöker henne så håller hon orden i styr för min skull. Men ser hon Jonas Gardell på tv:n så flyger orden ut, och det är inga trevliga ord.. Jag menar, vad har han gjort ? Blir så irriterad.. Och ja.. Sånna människor hör hemma på 1600 talet :/

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[imtoofabuloustofitin]
2014-04-15 20:46
#15

Flertalet gånger tyvärr.

Jag hör folk prata om mig på spårvagnar, bussar, gallerior… kallar mig för transa shemale ladyboy Hen och sådana saker…Varje dag..

KaiPon
2014-04-15 21:12
#16

Oh gosh. Många gånger. En kille i min klass sa att homosexuella borde brinna i helvetet och en massa liknande grejer. Fast inget på ett bra tag nu.

Sen har jag även blivit kallad homofob när tjejer stött på mig och jag sagt nej. o.O Flera av gångerna har jag haft ett förhållande då det hände. Dafaq liksom?!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: