Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 634 ggr
[Anonym321123]
2014-04-08 17:40

Så sjukt förvirrad!

Hej! Jag funderar VÄLDIGT mycket på min läggning!! Och undrar om ni kanske kan hjälpa mig. Jag är bara 12 år gammal, så vet ju såklart inte om hur min framtid kommer se ut. Jag har alltid varit lite av en pojkflicka. Jag klarar inte av att ha för feminina kläder ( kjol, klänning mm ) då jag känner mig väldigt obekväm i det. Jag tycker inte om "flickiga" grejer. Tycker inte om mode, rosa, smink, osv. Jag sminkar mig varje dag, dock känns det inte alls som jag o vill egentligen sluta med det. När det gäller kompisar så föredrar jag killar till 100% Ända sen jag var liten har jag önskat att jag var kille. Så det är väl en liten beskrivning av mig. Nu till det jag undrar: Den senaste tiden så har jag börjat fundera på min läggning. När jag föreställer mig ett förhållande med en kille o kyssa en kille så känns det bra. Men om jag föreställer mig en tjej så känns det minst lika bra. Jag kan lätt föreställa mig att kyssa en tjej, samt att ha ett förhållande med en tjej. När jag fantiserar om en kille så blir det ibland att jag råkar föreställa mig en kvinnokropp istället, haha! När jag o mina kompisar håller på o klänga på varandra så känner jag ibland att jag verkligen gillar att få närhet av en tjej. Dock så har jag aldrig varit förälskad i en tjej. Men däremot så har jag varit förälskad i en kille. Jag har i o för sig inte varit förälskad i särskilt många killar, bara EN i hela mitt liv. Så vad för läggning tror ni att jag har? Tack på förhand!

Annons:
monstermash
2014-04-08 22:59
#1

För det första är du väldigt ung, det kan handla om något så enkelt som att du är nyfiken, det kan kännas spännande att vara med en tjej när man fantiserar. Och det är inget fel att fantisera om det andra könet, det finns folk som gör det men som aldrig vill leva ut den delen.

Om man tycker om både killar och tjejer så är man Bisexuell. Men kom ihåg att det spelar absolut ingen roll hur du definierar dig eller ens om du vill definiera dig!

Det finns även ett ord för personer som vill byta kön, men det kan också vara en fas du går igenom. Du kanske inte är den feminina typen bara, det finns många tjejer som inte är det utan att de vill byta kön! Men om du vill göra det, så är det självklart okej. Det är en sån sak som kommer växa tydligare för dig när du blir äldre skulle jag vilja påstå. :)

Jag var 12 år när jag hittade min första kärlek, min älskade flicka. Så visst kan man inse att man är Bisexuell i din ålder, och även tidigare. Om du inte vill sminka dig ska du inte göra det heller! Jag är 18 och sminkar mig aldrig, hade en kort period när jag gjorde det men la av. Du duger precis som du är utan smink. 🙂

Som Sajtvärd här inne vill jag även passa på att välkomna dig, hoppas du stannar här inne hos oss - oavsett om du kommer fram till att du är Bisexuell eller inte! 🌺

[Anonym321123]
2014-04-09 06:38
#2

Tack för ditt svar! Tror inte jag fantiserar för att det är spännande, då jag gjorde det när jag var mindre också! Jag vill inte byta kön, jag är bara inte den feminina typen:) Jag kommer garanterat stanna här oavsett vad, tycker mycket om den:) Jag har en till fråga: Flera i min omgivning tror att jag är bi, fast jag inte sagt det till någon. Vad beror det på?

monstermash
2014-04-09 14:29
#3

Vad roligt att du stannar kvar! :-)

Jag vet inte, det är omöjligt att säga. De kanske märker om du spanar in tjejer eller bara retas med dig lite. :)

[Anonym321123]
2014-04-09 15:52
#4

Okej:)

Upp till toppen
Annons: