Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 2472 ggr
Skorpion76
2014-04-16 06:37

Är jag bi? Det känns i alla fall så.

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. Jag tror att jag är Bisexuell därför att jag fantiserar om en före detta tjejkompis som dyker upp i mina drömmar när jag onanerar. Dessutom brukar jag skriva ner mina sexuella fantasier i en följetong som jag inte tror att jag kan ge ut eftersom den innehåller en del detaljer sdom kan vara direkt stötande för vissa människor. Dock tycker jag att min följetong är relativt mild i jämförelse med vissa andra noveller som jag har läst.

Faktum är att följetongen kom till just som en protest emot att nästan alla noveller i diverse novelltidningar och tjejtidningar handlar om sex på ett eller annat sätt. Det jag framför allt blev så arg på var att det väldigt ofta handlar om otrohet och tillfälliga möten med någon som egentligen är upptagen. Hm, tänkte jag. Jag ska noog få till en följetpong om riktig kärlek som nog skulle kunna innehålla riktigt heta scener, men som hela tiden bygger på att tjejerna älskar varandra och älskar med varandra av kärlek.

I följetongen är de väldigt unga. De är 14 och 15 år. De är födda samma år och går i samma klass, men de är födda olika tider på året. Den ena tjejen är född på sommaren och den andra på hösten. De blev ihop under en idrottsdag i simhallen och derss förehållande har varat i drygt en månaf. Först tänkte de att de skulle vänta med sex, men sedan visade det sig att de inte kunde hålla sig, mean på grund av att den ena jejens mamma kom på dem en gång har de bara sex när de vet att inga föräldrar kan se dem.

Förutom missionären samt olika ställningar där de sitter upp (cowgirl och lazyman) ska de testa att älska på köksbordet eller doiskbänken, men den ena av jejerna berättade för sin flickvän att hon blev väldigt upphetsad av amning. I ett par kapitel har jag alltså skrivit att den ena tjejen ammar sin flickvän. Hon ligger alltså och suger på sin flickväns bröst precis som en baby gör, men hon kan inte få i sig nbågon mjölk då, utan det är känslan av att ligga dör och suga som lockar. Hur vanligt eller ovanligt är detta?

Denna fantasi brukar även dyka upp när jag onanerar och då blir jag riktigt upphetsad. Detta må vara ovanligt, men jag tycker att amning som ett förspel är betydligt mer upphetsande än oralsex eller analsex. Det verkar riktigt äckligt, tycker jag. Eftersom ingen av tjejerna har någon penis brukar jag skriva att de använder ett ljus med en kondom på. Vad kan de mer använda för att föra upp i slidan när de vill göra "det" fullt ut? 

Jag tycker att naturliga kvinnokroppar är vackra. Jag vet inte om jag kan säga att jag tänder sexuellt på dem, men jag tycker att naturliga kvinnokroppar med naturligt kurviga former är riktigt vackra att se på. De trådsmala modellerna med silikonbollar är inte särskilt attraktiva. Om jag var ihop med en tjej skulle jag föredra att hon hade naturliga bollar oavsett om de var små eller stora. Jag skulle också kunna tänka mig at vara ihop med en tjej och ser inte det som något problem att två personer av samma kön. Däremot förstår jag att man höjer lite extra på ögonbrynen när man ser två killar hålla varandra i handen och pussas eftersom de har ett annat sätt att umgås. Istället för att kramas lika mycket som tjejerna gör dunkar de varandra i ryggen. Eftersom jejerna kramas väldigt mycket även som kompisar tycker jag att det inte är lika iögonfallande om två tjejer blir ihop och bildar par.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
monstermash
2014-05-04 15:27
#1

"Hon ligger alltså och suger på sin flickväns bröst precis som en baby gör, men hon kan inte få i sig nbågon mjölk då, utan det är känslan av att ligga dör och suga som lockar. Hur vanligt eller ovanligt är detta?"

Det finns många fetischer, men man pratar sällan högt om det så hur många som tänder på amning går inte att säga. Jag vågar lova att det är mycket vanligare än man tror.

Jag tycker ditt inlägg är lite motsägelsefullt på vissa ställen. Om du tycker oralsex är äckligt, vill du alltså inte ha sex med din flickvän? 🤔 

Först skriver du att du tror att du är Bisexuell och tänker på din fd. kompis när du onanerar, det behöver inte betyda att du är Bisexuell. Istället för att fokusera på vad du tänker på när du onanerar, har du någonsin haft känslor för en tjej? Kan du se dig själv vara tillsammans med en tjej och vill du eventuellt spendera ditt liv med en tjej? Om du svarar nej på följande frågor är du troligen inte Bisexuell, svarar du ja är du troligen Bisexuell. Jag vet att du tycker kvinnokroppar är vackra, men det är så mycket mer än att bara tycka ens partner är vacker… 

När tjejer har sex penetrerar dem varandra med leksaker/fingrar och utför oralsex på varandra. Självklart kan man använda ljus (med kondom på!) om man inte har sexleksaker, men i det långa loppet lär de flesta ha någon leksak. Sex är mer än att bara ha något i slidan. :)

Det är förstås omöjligt att berätta för dig vad du har för läggning över internet. Det vet bara du, och det kan ta ett bra tag att komma på det. Därför är det viktigt att du kommer ihåg att du inte behöver komma fram till vad du har för läggning, det är bara en etikett.

Skorpion76
2014-05-04 16:26
#2

Jag hade känslor för min förra tjejkompis och jag skulle myket väl kunna se mig själv ihop med en tjej.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

monstermash
2014-05-05 21:38
#3

Dåså.

Thaeri
2014-05-06 19:51
#4

#1, man bör skilja på att vara Bisexuell och biromantisk, för ens romantiska läggning kan vara frikopplad från ens sexuella även om den inte är det för de flesta.

Bisexuell = man tänder på personer av båda kön sexuellt. (Vilket är bra mycket mer än bara tycka att en kropp är vacker oavsett övriga känslor.)

Biromantisk = man kan bli kär i personer av båda kön.

Oftast brukar en Bisexuell person vara biromantisk, men det behöver som sagt inte vara så, det finns de som har en betydligt bredare sexuell läggning än romantisk eller tvärtom, och det finns de som helt saknar sexuell attraktion men ändå kan bli kära (jag tillhör den gruppen).

Skorpion76
2014-05-06 20:46
#5

#4 Vilken intressant reflektion! Tja, varför inte? Jag kanske är biromantisk som du säger eftersom jag tycker att det är okej att två tjejer bildar par.  Jag och min kontasktperson dansar tryckare med varandra när vi träffas. Jag tyckee att oralt och analt sex är äckligt, men fantiserar gärna om att jag och en före detta tjejkompis har vaginalt sex.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Thaeri
2014-05-06 21:28
#6

#5, det blir lätt så när man är asexuell och/eller hänger på asexuella communities, i och med att definitionen på asexualitet är att man saknar sexuell attraktion men många av oss fortfarande hyser romantiska känslor så måste man liksom koppla isär de två. Och helt plötsligt när man blivit medveten om den här skillnaden ser man den lite överallt, oftast i form av att någon är Bisexuell men heteroromantisk eller heterosexuell men biromantisk, att de två läggningarna inte matchar till 100 % men ändå överlappar rejält.

Biromantisk handlar inte om du tycker det är OK att två tjejer bildar par (det kallas att inte vara homofob😉), utan om att du själv kan få romantiska känslor för personer av båda kön och se dig själv i ett förhållande med en tjej.

Tycker det låter som att du är Bisexuell och biromantisk🙂Du fantiserar om sex med en viss tjej ofta, och är inte det ett tecken på sexuell attraktion så vet jag inte vad som skulle vara det, och du har även hyst romantiska känslor för samma tjej och kan se dig ihop med andra tjejer i framtiden. Check och check🙂

Exakt vilka grejer du går igång på respektive blir äcklad av i sängen spelar mindre roll i sammanhanget, det har ju inget att göra med vilka personer du blir attraherad av på det sexuella planet, bara vad du vill göra med dem när det väl hettar till.

Annons:
Skorpion76
2014-05-07 06:36
#7

#6 Tack för ditt svar. Hur vanligt är dförresten det där med att man attraheras av eller rent av tänder på amning?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Stiw42
2014-05-13 21:11
#8

7# Du skulle kunna skapa en undersökning här på iFokus för att ta reda på det :)

monstermash
2014-05-14 10:39
#9

#4 - Jag skiljer på biromantisk och Bisexuell, men när jag skrev det inlägget drog jag inga parareller till att hon ev. är biromantisk. 🙂 Men jättebra att du delar dina åsikter med TS också! Alltid bra med flera personers synpunkter.

Skorpion76
2014-05-14 13:21
#10

#8 Det har jag gjort!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Malin688
2014-05-16 13:49
#11

De jag reagerade på var att du kallar silikonbröst för bollar? Jag har silikonbröst och dom är grymt snygga kan jag säga. Det syns inte att dom är fejk förrän jag är avklädd eller du tar på dom. Proportionerligt kallas det. Det verkar som att du är bi, du får väl testa med en tjej och känna efter hur det känns? :) oralsex är inte äckligt, det är enligt mig fint och sensuellt, analt kan uppfattas som tabu och äckligt, allt är ju en smaksak :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Skorpion76
2014-05-16 18:10
#12

#11 Vad man kallar brösten för är också en smaksak. Jag gillar i alla fall inte silikonbröst, utan vill ha naturliga brön. Sedan är det inte så viktigt hur stora de är om de inte är så små att de blir alldeles platta då.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
2014-05-16 18:11
#13

#12 Det är kanske därför som många skaffar siliconbröst för att de är alldeles platta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Malin688
2014-05-17 15:52
#14

Just av den anledningen skaffade jag mina, jag va platt.

Blandad kompott är en bra kompott :)

Skorpion76
2014-05-17 17:58
#15

#14 Om brösten är alldeles platta är det en sak. Då kan man fylla upp dem lite grann, men man behöver inte ha några jättebomber för det. Helst av allt föredrar jag dock naturliga bröst framför silikon!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
2014-05-17 18:01
#16

#15 Har du några erfarenheter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
2014-05-17 18:21
#17

#16 Nej, det har jag inte, men det känns naturliga med naturliga bröst. Det tror jag i alla fall!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Ikajo
2014-05-27 23:12
#18

#1 Du är inte mindre Bisexuell bara för att du inte gillar vissa sexuella handlingar. Det skulle vara som att säga att en gayman inte är gay om han inte gillar analsex. Jag är också Bisexuell, jag attraheras inte av tanken på oralsex, jag är inte så intresserad av att använda leksaker. Det betyder inte att jag inte är Bisexuell. Jag är fortfarande attraherad till både män och kvinnor. Det finns många sätt att ha sex på, ett helt godtagbart sätt är ömsesidig mastrubering. Du vet, pilla på varandra, smeka varandra, gnugga sig mot varandra. Med en gnutta fantasi är möjligheterna ändlösa. Ts, att bli kär i både en kille och en tjej är en trolig ledtråd till att vara Bisexuell men inte nödvändigtvis. Man kan ibland bli kär i en person av samma kön utan att vara bi eller homo, det händer. Att bli sexuellt attraherad är samma sak. Om du inser att du känner dig tilltalad av både tjejer och killar, då är du bi vare sig det är sexuell eller romantisk. Den sexuella biten är relativt oviktig, dina känslor är det viktigaste. Jag kan förstå att det är svårt, själv var jag 20 innan jag insåg att jag var Bisexuell och det skedde först när jag blev på allvar förälskad i en tjejkompis. I samband med det kunde jag se att det hade funnits andra tillfällen jag hade vart intresserad av tjejer utan att förstå. Men jag visste att jag hade vart intresserad av killar också. Att jag därutöver är smått ointresserad av relationer är en sak. Jag är fortfarande bi. Om du tycker du är bi så är det allt som krävs.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Skorpion76
2014-05-29 11:07
#19

#18 Tack för din förståelse.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: