Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 1289 ggr
monstermash
2014-04-17 15:39

Hatet omkring bögparet i Kinna

Idag läste jag för första gången om bögparet i Kinna som för ett åt sedan höll på att bli nermejade av en maskerad bilist. I februari 2014 ristade någon in "bög" på motorhuven och i mars var det dags igen - denna gången en sten genom bakhuven nattetid. 

Utdrag ur första artikeln: "– Jag skämdes nästan när jag ringde till försäkringsbolaget, säger mannen. Men de tröstade och sa att det inte var vårt fel."

Hundratals Kinnabor slöt upp i en manifestation i februari för paret, för att visa sitt stöd. Men det har alltså inte hjälpt. I början av april fick dem en lapp med dödshot i brevlådan.

Men mardrömmen för paret slutar inte där. Nu har en av männen blivit misshandlade för andra gången på en månad, även denna gången utan vittnen. De misstänkta gärningsmännen ska ha försvunnit i en silverfärgad BMW. 

Utdrag från sista artikeln (än så länge): "Polisen har ingen misstänkt till någon av händelserna, enligt Björ Blixter.

– Vi har inte kommit vidare i de uppgifterna som har kommit in. Bland annat saknas vittnen, säger han."

Polisen står handlösa utan misstänkta och paret funderar på att flytta. Året är 2014. Är det inte dags att sluta med såna här dumheter och respektera människorna i sin omgivning oavsett läggning? Det gör mig upprörd att två människor gång på gång ska bli utsatta, till synes helt utan orsak. 

För dig som vill läsa hela artiklarna:
Homosexuella paret hotat till döds
Homosexuell slogs ner för andra gången
Ny attack mot gaypar i Kinna
Krönika om manifestationen

Annons:
nlinds
2014-04-17 19:33
#1

Fyyyyy vad respektlöst… Om man bara kunde få tag på dedär personerna som är så elaka 😡

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Skorpion76
2014-04-22 07:08
#2

Tyvärr trpr jag att det är vanligare för män att utsättas för detta eftersom det asv någon anledning anses mer stötande att män blir kära i andra män. Hndelserna som det där paret har råkat ut för är givetvis fruktansvärda. Det går inte att komma ifrån, men det är okså jätteviktigt at komma ihåg att det är en enorm skillna på mäns och kvinnors sät att umgås i övrigt. Generellt sett kramas inte män med varandra lika mycket som kvinnor när de träffas och därför är det inte konstigt att folk höjer på ögonbrynen när två män kramas, pussas oh blir väldigt intima med varandra. Det gör inte händelserna mindre hemska, men det kan på sätt och vis förklara varför bögar blir så hatade.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Wony
2014-04-23 18:53
#3

Det är hemskt att det över huvud taget ska behöva ske. Oavsett vem som råkar ut för det. Frågan är hur man ska komma tillrätta med problemet.

Upp till toppen
Annons: