Annons:
Etiketttrans
Läst 3102 ggr
regskylt
4/27/14, 9:00 PM

ftm och bada

Jagälskar att simma och är uppväxt med somrarna konstant i vattnet. Nu har jag funderat på att börja simma i badhus då jag ökat nästan 10 kg i vikt på kort tid.

Problemet är dock badkläder. jag har stora bröst (e-kupa) som jag gömmer i binder och det känns ganska så okej även fast man fortfarande ser att jag har bröst. Problemet är nu att gå till badhuset. Badshorts är något jag använt sedan jag var i 8-årsåldern tillsammans med baddräkt eller bikini (förutom när jag undervisade då jag hade baddräkt bara). 

Funderar på om det skulle funka att simma med en binder (jag använder tunna och billiga från ebay i väntat på att ha råd med något bättre) under en sporttop för bad?

Jag är under utredning så har inte påbörjat hormonbehandling så jag kan klara av att byta om på damernas, men problemet är hur det ska kännas i simhallen.. Jag har förtillfället helsnaggat hår, håriga ben men ack en så feminin "mammakropp" som det kan gå i och med att jag fött barn för 6 år sedan.

Någon som har tips för självförtroendet? Jag vill inte låta min könsidentitet hindra mig från att göra något jag tycker om :(

Annons:
[Tex]
4/28/14, 8:51 PM
#1

Jag hittade det här. Men din idé fungerar nog också. Det skadar ju inte att testa.
http://www.underworks.com/men/compression-swimwear

regskylt
4/28/14, 9:23 PM
#2

Tack för tipset! Blir nog dock min idé tills vidare då ekonomin är tajt tyvärr. Men värt att tänka på till framtiden :)

monstermash
5/4/14, 3:31 PM
#3

Åk iväg och simma, så inser du nog att ingen kommer att titta på dig. Alla har fullt upp med att simma själv. Hur ofta brukar du sitta och titta på folk som simmar när du är på badhuset? 😉

Jag tror det är det som kommer hjälpa ditt självförtroende bäst, att göra det. Låt det inte hindra dig. 

Jag skulle iallafall inte rekommendera att simma med binder, isåfall helt nytvättad. Tycker personligen inte om när folk inte simmar med riktiga badkläder, regeln finns ju av en anledning…

regskylt
5/4/14, 9:50 PM
#4

#3 hehe jag har jobbat på badhus och känner väl till hygienen och snusket, tänkte ta en helt ny binder och bara ha den till badet som badkläder :) 

Men sant i det du säger faktiskt :)

Upp till toppen
Annons: