Annons:
Etiketttrans
Läst 722 ggr
LeeKnow
2014-05-11 18:39

Är han då straight eller homosexuell?

Om en kille är straight, och han opererar om sig till tjej skulle han då "bli" homosexuell eller räknas han som straight när han föddes som kille?

Om jag t.ex skulle vara ihop med en kille som jag älskar, men sen får reda på föddes som tjej men opererat sig, är jag då straight eller homosexuell?

(Snälla dumförklara mig inte för dessa "frågor"..)

Annons:
molnflygare
2014-05-11 19:33
#1

En kille som fötts som tjej är fortfarande en kille, och ni kommer ha ett "straight" förhållande (sedan är det ju du som bestämmer vad du är, hetero-, bi-, pan- etc.). Förstås finns de som tycker annorlunda, att man istället är definierad av huruvida man föddes med kromosomer XX eller XY, men för mig är tillhör alla personer det kön de anser sig tillhöra (eller inte tillhöra)… könskorrigerad eller ej!

Så för att sammanfatta… du skulle vara heterosexuell (så länge det är det du ser dig själv som), åtminstone i min mening!

Thaeri
2014-05-11 21:33
#2

Se det så här: den som "opererar om sig" gör det inte för att byta kön egentligen, utan för att få kroppen att se ut som det kön den personen känner sig som.

Alltså personen i fråga är tjej som föds i killkropp eller kille som föds i tjejkropp. Så vilken sexuell respektive romantisk läggning de har får man se efter vilket kön de är inombords, inte efter vilken kropp de råkar ha.

monstermash
2014-05-12 21:03
#3

Inga frågor är dumma, och här inne är det ingen som dumförklarar en! Alla har varit nybörjare någon gång och ingen kan allt. 🙂

Upp till toppen
Annons: