Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 1082 ggr
Anonym
Anonym
5/15/14, 9:29 AM

Dragartisten Conchita Wurst

Vad tycker ni om att Hen vann ESC?

Annons:
Wony
5/15/14, 9:30 AM
#1

Jättebra! Jag tyckte om bidraget, låten som sådan var riktigt riktigt bra också!

Fialialej
5/15/14, 12:58 PM
#2

Jag tycker det var en värdig vinnare. :)

Samtidigt är jag lite frågande till att det alltid blir lite freakshow och cirkus av att någon normbrytande deltar. Varför ska det vara så? Hade vart skönt om det kunde normaliseras nån gång istället.

"På natten är alla katter svarta"

Wony
5/15/14, 1:11 PM
#3

Jag har en person i min bekantskapskrets som kallade Conchita först för "han" och sedan "blandsort". Tycker det är ganska beklämmande att man ska driva med personer som bryter normer.

Fialialej
5/15/14, 1:13 PM
#4

I ett sånthär sammanhang hoppas jag folk märker hur användbart ordet Hen är.

"På natten är alla katter svarta"

Wony
5/15/14, 1:20 PM
#5

Javisst, men kommentatorerna refererade till Conchita som en hon, och i drag, så är det ju en hon. 

Däremot tycker jag personligen att folk måste börja tagga ner kring ordet Hen. Det är ingen utmaning mot han och hon, utan ett komplement. Jag funderar ofta på varför folk är så fruktansvärt rädda att förlora sin manlighet/kvinnlighet pga ett litet ord… 🤔

Hoseok
5/15/14, 2:04 PM
#6

Blev så oerhört glad av att se henne vinna. Blev mindre glad över allt hat som spreds över sociala medier. Blev en rejäl rensning av vänner efter den kvällen.

Annons:
molnflygare
5/15/14, 6:35 PM
#7

Trots att jag inte kunde bry mig mindre om ESC, tycker jag att Conchita var en värdig vinnare på alla sätt; bra låt, bra sångröst, och ett bra framträdande. Håller dock med #2 att det är synd att det måste bli sådant drama, det var väl knappast så att hon gömde några extra tolvpoängare i skägget?

Dock brukar man ju se en tendens att deltagare i ESC härmar fjolårets vinnare, så det ser jag fram emot. Dags att skicka Christer Lindarw till alplandet?

luddtott
5/19/14, 5:55 PM
#8

Jag tycker det är jättekul att hon vann och att folk röstade fram henne. Men det känns endå som att hon vann snarare pg skägget än låten tyvärr. Låten va inte dålig men jag tyckte nog inte den va SÅ bra.

Upp till toppen
Annons: