Annons:
Etikettallmänt
Läst 1881 ggr
Anonym
Anonym
2014-05-19 11:48

Hon slår luften ur mig..

Jag måste få ur mig en del känslor och väljer att lägga dom på er. Om ni vill. ;)

För några månader sedan stegade jag in i en bygghandel jag sällan besöker. När jag gick in genom portarna sa tjejen i kassan vänligt "Hej!" Jag hälsade tillbaka samtidigt som jag gick förbi, och snabbt lyfte ögonen mot henne.

Pang bom krasch slogs luften ur mig totalt. På en sekund bara slog det som en blixt genom hela kroppen. Hur ofta händer det? Aldrig. Aldrig händer det. En enda blick in i hennes ögon så var jag lost. Och är fortfarande. ;)

Jag försöker återkomma till butiken så ofta jag kan. Men det är inte så ofta jag har ett inköp att göra som innebär att jag måste till en bygghandel. Men de inköp som KAN göras där, görs där. Och varje gång sker samma sak. Pang bom krasch. Jag vet inte vad det är med henne, men hon gör mig helt tokig. Jag går därifrån med ett leende som sträcker sig från öra till öra, och blir alldeles sprittig i kroppen som om jag måste studsa lite. ;)

Hela min dag är gjord när jag sett henne. Jag känner henne inte ens. Ändå har hon den inverkan på mig. Och det är sjukt. För det händer aldrig.

Min första fråga är ju då, är hon gay? Och jag tror det. Sedan första blicken känns det så. Men jag kan ju ha fel, och det är det som skräms. Jag försöker luska när jag är där. Hon är så oerhört trevlig, tittar en i ögonen och ler när hon pratar. Hon småpratar på eget initiativ om projektet jag behöver sakerna för, och när jag kommer tillbaka frågar hon hur det blev. Och vad jag ska hitta på med de nya sakerna jag köper. Hon kan vara gay. Eller så kan hon vara jäkligt service minded.

Hennes klädsel skriker gay. Eller bara jäkligt cool. ;)

Åh.. tell me what to dooo! :D Fråga rätt ut kommer jag aldrig våga.. Min bästa vän som står ut med att jag tjötar om henne säger att snart går hon in och frågar henne själv. Men jag vill kunna handla där fortfarande. :D

/Lou

Annons:
Fialialej
2014-05-19 12:03
#1

Vad spännande! :D

Skit i om hon är gay eller inte… Jag tycker att du kan bjuda hem henne så hon får se vad du snickrar på om hon är intresserad. :)

Ni verkar ju fått god kontakt så det kanske inte blir så konstigt? Man behöver ju inte slå på stort och gå på dejt och sånt utan bara börja med att försöka få till nån form av umgänge utanför butiken, så kommer det ena säkert ge det andra!

"På natten är alla katter svarta"

[Nude]
2014-05-19 12:05
#2

"Att våga är att förlora fotfästet för en liten stund, att inte våga är att förlora sig själv." ~ Søren Kierkegaard

och "Det man alltid ångrar är det man aldrig gjorde". ~ okänd

GO FOR IT, GIRL! Inte vill du väl sitta en dag och undra vad som hade hänt om du hade vågat ta kontakt med henne. Är hon så cool som hon ger intryck av, så kan hon med all säkerhet ta en invit från en tjej även om hon inte själv skulle vara gay. LYCKA TILL… 😍

Fialialej
2014-05-19 12:08
#3

Ja alltså man blir nästan lite kär själv när man läser hur du uppfattar henne. haha :P

"På natten är alla katter svarta"

Anonym
Anonym
2014-05-19 12:17
#4

Åh jag vet… hade det gällt någon annan än mig hade jag också sagt så. Go for it! Man måste våga för att vinna.

Men nu är det ju MIG det handlar om. Och då är det ju aldrig lika enkelt. ;)

Om man bara inte vore så himla feg… fegis fegis fegis… 

Jag har försökt luska ut vad hon heter. För fråga är ju så svårt liksom. Haha! Vad heter du? Nej det vågar man ju inte. I stället kollar man kvittot efteråt. Haha! 😟

/Lou

Fialialej
2014-05-19 12:24
#5

#4 om ni redan nu småpratar, fråga henne "vad heter du förresten?". Ställ lite mer personliga frågor, om vad hon gör på fritiden kanske. Eller ge henne nån komplimang, gärna för nåt personlighetsdrag hellre än utseende, men vad som helst är ju bra sådär i början för att visa din "uppskattning". 

Kan du inte sätta upp delmål? Typ nästa gång jag går dit ska jag fråga vad hon heter, gången efter det ge en komplimang, sen fråga något om henne, osv? Att hon är väldigt trevlig och att du ser fram emot att åka dit för att hon är där kanske kan vara nåt. 

Du lär ju känna ganska snabbt om det är nåt som går att ta vidare om du väl börjar lirka och luska lite.. :)

"På natten är alla katter svarta"

Anonym
Anonym
2014-05-19 12:33
#6

#5 Oj. Ja! Du är smart. ;) Nästa gång ska jag fråga vad hon heter. Jag ska börja där. Om jag vågar, men det måste jag ju våga. Vad heter du? Det är ju inte svårt. ;) 

/Lou

Annons:
Anonym
Anonym
2014-05-19 13:05
#7

Jag kallar henne Badabom. Men det kanske inte är så schysst. Eller så är det superschysst. 😃

sisela
2014-05-19 23:18
#8

Hahaha, jag är inte medlem här, men ååååh vilken gullig tråd! Hoppas, hoppas att du får din Badabom till slut :)

Anonym
Anonym
2014-05-21 16:59
#9

#8 Tack! Söta ni är. 😃

Animilla
2014-05-29 16:47
#10

Hej hur går det? Jag och sambon hejar på dig=)🌈

Fialialej
2014-05-30 11:13
#11

Jag vill också veta hur det går. :)

"På natten är alla katter svarta"

[vinterflinga]
2014-05-31 16:22
#12

Sååå gulligt att du ville dela med dig av det här, jag följer detta och hoppas verkligen du får till något :)

Evilina
2014-06-27 21:27
#13

Nu var det allt för länge sedan man fick höra något D:

Annons:
[AnimeV4]
2014-07-03 15:54
#14

Ah, vilken underbar känsla du bär på! Följer och hejar på! 😃🌺

Upp till toppen
Annons: