Annons:
Etikettallmänt
Läst 810 ggr
Anonym
Anonym
2014-05-19 17:33

Är bög...?

Hej! Jag skriver anonymt för att jag inte vill avslöja mig än!

Jag har sedan en tid tillbaka tänkt MYCKET på killar. Fantiserar m.m. Känner ett litet "rus" när en snygg kille på stan går förbi mig. Känner en känsla jag aldrig känner med tjejer!

Är jag bög? Eller är det bara en hormongrej som försvinner snart? Vill vara mig själv men jag är rädd då klasskompisar, vänner pratar väldigt illa om bögar. Är rädd hur de kommer reagera! Rädd att bli utstött och uthängd!

Kan ni hjälpa mig med lite pepptalk, goda råd eller dela med er av egna erfarenheter om just detta! Har en bästis som är lesbisk och vi pratar om allt men vågar inte ens säga till henne! Ingen vet!

//Anonym

Annons:
Anonym
Anonym
2014-05-19 17:37
#1

Kan även tillägga att min mamma är väldigt för HBT m.m. Känner att jag har ett stöd hemma men vågar fortfarande inte!

//Anonym

Wony
2014-05-19 17:41
#2

Jag tror att det är många som är osäkra/inte vågar komma ut. Ett tips är att inte stressa fram det. Ta det i din egen takt, känn ingen press!

Och det låter jättebra att du känner att du har stöd hemifrån, det tror jag är jätteviktigt. Själv har jag snarare känt tvärtom, och det är inte alls kul. Kanske kan du börja med att prata med din mamma lite om HBT, känna dig för hur hon skulle reagera?

Anonym
Anonym
2014-05-19 17:49
#3

Wony

Okej, tack så mycket! <3

Aaa, min mamma har i alla fall sagt till mig när vi pratade om politik att hon stod mycket för HBT personer och deras rättigheter. Mamma och pappa har flera HBT vänner själva! 

Jag har i alla fall bestämt mig för att inte bli "homopappan med fru och två barn som kommer ut i 40 års åldern"

//Anonym

monstermash
2014-05-26 12:59
#4

Åh, vad glad jag blir för din skull att du har så accepterande föräldrar och dessutom vänner till dem som är HBT! Det kommer förenkla mycket för dig i livet, med det stödet hemifrån. ❤️

Kanske är ditt första steg att våga gå ut på internet att du är bög? Och därefter familjen, och sedan vännerna? Sedan behöver du inte gå ut med det mer om det inte känns rätt (eller öht, att vara bög betyder inte att alla behöver veta det) eller så fortsätter du bara med tiden! 🙂

Stort lycka till och uppdatera oss mer än gärna!🌺

Upp till toppen
Annons: