Annons:
Etiketttrans
Läst 800 ggr
molnflygare
5/19/14, 7:28 PM

FtM: Packning

Idag så fick jag hem min första packer. Köpte den lite spontant då jag skulle beställa en binder från USA och tänkte att jag lika gärna kunde prova när jag ändå var igång. Den visuella skillnaden är liten (det är ingen jättegrej jag köpt precis) men KÄNSLAN! Wow! Kan inte sluta ta mig själv mellan benen, haha! 😂

Hur gör ni andra FtM? Packar ni, och gör ni det med en packer eller något annat som en strumpa? Och ni som inte packar, någon speciell anledning eller tycker ni bara det inte behövs då det faktiskt inte syns så mycket?

Icke-transpersoner får ju såklart ha åsikter de med, t.ex. skulle ni uppskatta att er partner packade? 🙂

Annons:
Wony
5/19/14, 7:56 PM
#1

Jag är så sjukt sugen på att beställa en, men dels är jag för tillfället i det närmaste helt pank, dels kan jag bara inte bestämma mig för vilken jag vill ha. Får man fråga vilken modell du skaffat, och hur du tycker att det funkar? 

Jag är ju Genderfluid, så kommer nog inte använda en packer så ofta, om jag nu köper en, men är himla nyfiken! 🙂

molnflygare
5/19/14, 11:09 PM
#2

Jag köpte en Sailor Soft i minsta storleken, och en liten "ficka" att hålla den på plats med i kalsongerna. Ska man köpa en packer så är något för att hålla den på plats verkligen att rekommendera, annars riskerar man att bli en väldigt märklig blottare om man gör någon konstig rörelse… Annars så är den väldigt mjuk (strumpor är som en oformbar sten mellan benen i jämförelse), och när man pulat ned den med byxor på känns den väldigt verklig. Om man köper en större (jag har minsta storleken, 10 cm/4 inches) tror jag dock att den lättare glider snett och syns betydligt mer om man som jag har en smal kroppsbyggnad.

Är du nyfiken och någon gång får pengarna över… kör på det! Jag var lika tveksam som nyfiken men nu är jag verkligen övertygad 😉

[WiresInABox]
5/21/14, 10:08 AM
#3

Jag hade hemmagjord packer förr (kondom fylld med hårgelé, och en nylonstrumpa om det) men jag tyckte det blev bökigt till slut att hålla på med och det var ju ändå bara jag som märkte av den då det inte syntes utåt. Jag är fortfarande lika mycket FTM som då men jag har kommit över att vilja ha en penis, har blivit mer trygg i min könsidentitet oavsett hur min kropp ser ut. Det är skönt att inte ha massa utstickande delar vare sig på bröstet eller mellan benen, jag känner mig helt perfekt! Så har inte alls något behov av packer nu för tiden.

Wony
5/21/14, 6:52 PM
#4

#2 Jag ska kolla in lite olika märken och modeller och så, men tror jag kommer avvakta med att faktiskt beställa tills jag läst på mer om vad som finns. Det är ju trots allt nåt jag vill trivas med.

molnflygare
5/22/14, 9:30 AM
#5

#3 Bra skrivet! 🙂 Självklart är man inte mer man bara för att man packar. Som sagt syns det ju ytterst lite om man inte stoppar ned ett Eiffeltorn där nere. Skönt att höra att du är bekväm i din kropp också, jag har en bit kvar tills det!

Wony
5/22/14, 9:44 AM
#6

#3, #5 För mig handlar det inte om att det ska synas för andra, utan snarare ett sätt att få min kropp att kännas mindre fel. För som det är nu är det övertydligt för mig att något fattas, det handlar inte så mycket om utseendet, utan känslan av att vara hel.

Annons:
molnflygare
5/22/14, 3:51 PM
#7

#6 Eftersom att jag packar just nu och trivs med det, så håller jag med dig även om jag tycker att #3 har en bra poäng. Förstås vore det underbart att känna sig hel utan vare sig binder, packer eller operation. Så är det tyvärr inte för mig, och att något fattas (och andra saker "lagts till"…) är väldigt uppenbart.

Upp till toppen
Annons: