Annons:
Etiketttrans
Läst 814 ggr
[Cola8]
6/21/14, 11:20 PM

Binding

Tja!
Har provat olika saker för att få plattare bröstkorg men utan bra resultat.
Hur gör ni andra?
Binders sitter för hårt, sport bh får dom bara se större ut.
Och lager av tröjor blir för varmt.
Ace bandages eller vad dom heter kommet jag inte prova.

Annons:
[AnimeV4]
6/21/14, 11:36 PM
#1

Hej! Jag själv brukade först tejpa, men nu har jag haft en binder i ca 2 månader och har en ny på beställning. Jag tycker att binder är det absolut bästa även om man kan tejpa (förstör huden, ger sår) eller använda bandage (sitter oftast fel och skadar lätt, kan inte användas mer än 8 timmar). Är du säker på att du fått rätt storlek på din binder? Den ska sitta åt och kan kännas nästan onådig de första dagarna, detta för att materialet inte format sig än.

Här får du tre tips att få reda på din storlek:

1) Ta ett mått (cm) runt bröstkorgen, under bysten.
2) Ta nästa mått (cm) över bystens högsta punkt, där omkretsen är som störst.
3) Lägg ihop måtten och dela summan med 5,1. = din storlek i tum. Om du hamnar mitt mellan två storlekar brukar det vara bäst att gå på den större.

http://shop.rfsl.se/mattabell-binders.html

http://www.ebay.com/itm/Casual-Breathable-Buckle-Short-Chest-Breast-Binder-Trans-Lesbian-Tomboy-5-Sizes-/400625893346?pt=AU_WomensLingerie&var=&hash=item5d4729ffe2 (De jag köper, bläddra ner!) 

Hoppas att det hjälper något! :)

//Sôr PuffBuck von Puffdjur

[Cola8]
6/21/14, 11:39 PM
#2

Tack, men jag har provat binder dom sitter för tajt på mig.
Har provat olika modeller, inte min grej.

[AnimeV4]
6/21/14, 11:50 PM
#3

Har du testat att gå upp en storlek, eller sitter det inte åt tillräckligt mycket då? :/

//Sôr PuffBuck von Puffdjur

[Cola8]
6/21/14, 11:53 PM
#4

Jo, har provat det också.
Det känns ändå som att jag får svårt med andningen.

[zendaimimon]
6/22/14, 5:22 PM
#5

Har du kollat på T-kingdom? Där finns olika modeller. Man bör dock inte använda något att binda in brösten med varje dag då det kan skada bröstkorgen så då kanske bylsiga tröjor är en ide?

molnflygare
6/22/14, 6:48 PM
#6

Vilken slags binder har du provat, och vilken typ av kroppsform har du? Att använda en som är som ett fullt linne gör att trycket fördelas med jämt över hela bröstkorgen, i jämförelse med en som är skuren precis under brösten. Jag använder en linnebinder från Underworks som man kan hitta på amerikanska sidor eller Justine och Juliette (fysisk butik i Malmö eller nätet).

Med om det fortfarande känns trångt, prova dubbla sport-BHar? Jag kan rekommendera CRAFT, två av dem plattade ut mina "bröstmuskler" i B-storlek relativt bra (även om binder var mycket bättre).

Annons:
[Cola8]
6/22/14, 8:52 PM
#7

#5 Har provat från T-kingdom.
Och jag vet att man inte ska ha varje dag och inte för länge.
#6 Har provat både med linne och sån som slutar under brösten.
Men bra tips med två sport bh:ar, har bara använt en förut :P
Ska prova!

molnflygare
6/22/14, 11:58 PM
#8

#7 Det kan vara värt ett försök, jag förstår hur jobbigt det kan vara. Jag tänkte på att du skrivit att en sport-BH fick dina bröst att verka större, ibland kan vissa göra så lite beroende på hur de är sydda. Prova sport-BHar som inte har någon som helst söm på framsidan förutom i linningen på bröstkorgen och på halsen, och se till att de är i rätt storlek! 🙂

JustRobin
6/23/14, 6:33 PM
#9

Jag hade exakt samma  problem, tyckte att jag inte kunde andas med en binder. Har nu en sån som är som ett linne och det funkar för mig. Känns skumt i början men man vänjer sig! Annars tänker jag också att två sport-bhar kan vara en idé!

[Cola8]
6/24/14, 12:48 AM
#10

#8 och #9 Tack!
Fick faktiskt 3 sport bh av annan modell dom funkar bra.

[AnimeV4]
6/24/14, 2:03 AM
#11

#10 Hoppas att det fixar sig nu 🙂

[Cola8]
6/24/14, 6:13 PM
#12

#11 Ja, nu funkar det.
Tack 🙂

JustRobin
6/24/14, 6:15 PM
#13

#12 Kul att höra :D

Annons:
[AnimeV4]
6/25/14, 2:58 AM
#14

#12 Heja! 😃

molnflygare
6/25/14, 10:00 PM
#15

Så skönt för dig! 😃 Alltid underbart när bröstkorgen ser lite mer ut som man önskar

[Cola8]
6/25/14, 11:52 PM
#16

Ja, det är toppen!
Tack allihop. 😃

Upp till toppen
Annons: