Annons:
Etiketttrans
Läst 790 ggr
Ocillz
2014-06-26 00:12

Inte accepterad

Jag kom ut till min mamma genom ett mejl.
Och jag skrev tydligt vad jag kände och ville.
Länkade till 2 videos och RFSL egna infosajt Transformering.
Hon accepterar inte och förstår inte.
Fast jag sagt om och om att jag är kille på insidan.
När jag var 12 år visste jag 100% säkert.
Som 4 åring önskade jag att jag var kille.
Sorry om det blev rörigt att läsa.
Vad kan jag göra?
Jag mår dåligt över att inte få vara mig själv.

Annons:
lizton
2014-06-26 00:37
#1

De flesta föräldrar vill att deras barn ska må bra och få ett lyckligt liv och det tror jag att din mamma också vill. Det här kom som en överraskning för henne och det tar lite tid innan hon har tagit in det.  Jag förstår att det är jättejobbigt för dig just nu, men tänk på att du är fin och värdefull och att du måste få leva ditt liv och ett liv som gör dig lycklig. Jag tror att din mamma kommer att förstå dig, men ge henne lite mer tid. Många föräldrar tänker på att nu kan de inte få barnbarn, men så är det inte idag.  Det finns så många olika sätt att bli förälder på idag om man vill det. Lycka till med ditt nya liv!

Ocillz
2014-06-26 00:44
#2

Jo, men hon har haft tid.
Det blir inte annorlunda.

[zendaimimon]
2014-06-26 07:17
#3

Har du prövat att gå till skolkuratorn och be  om hjälp? Skolkuratorn kan även se till att du får tid hos bup så att du får en remiss för könsutredning, något du har rätt till (från att du är 16) även om dina föräldrar inte vill det.

lizton
2014-06-26 12:24
#4

#2 Det kan ta lång tid för föräldrar att acceptera så ge inte upp. Lägg inte ner så mycket oro och kraft på att det är som det är nu. Var som vanligt med din mamma och prata om helt andra saker. Jag tror att hon behöver massor av tid att smälta det här. Sök stöd hos skolkuratorn om du går i skolan.

molnflygare
2014-06-26 13:55
#5

Som #3 och #4 säger, sök utomstående stöd om du inte får det hemma! Jag har oturen att också ha en familj som behöver tid att smälta att jag är trans, men eftersom att jag har så bra stöd från en kurator vågar jag använda t.ex. binder och killkläder när jag besöker mina föräldrar. Ge inte upp! Det är den svåraste perioden i livet men det kan bara bli bättre.

Upp till toppen
Annons: