Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 656 ggr
[Anonym321123]
7/6/14, 1:41 PM

Vad för läggning?

Hej! Jag är fundersam över min läggning. Jag ser mig som Pansexuell. Men på senaste tiden ( ca två månader ) så har jag inte kunnat känna någon sexuell attraktion till andra könet. Innan så kände jag mycket attraktion till andra könet. Men nu så kan jag bara föreställa mig kyssa en av andra könet. Jag kommer liksom inte längre. Men om jag tänker på någon av samma kön så kommer jag betydligt längre. Vad för läggning har jag? Jag vet att man inte måste sätta en etikett på sig, men jag vill ha en etikett, annars så känner jag mig bara förvirrad :-( Hoppas att någon vänlig själ vill svara :-)

Annons:
[WiresInABox]
7/7/14, 1:38 AM
#1

Vad för läggning du har kan ju egentligen bara du själv veta och det finns inga exakta sanningar, men jag kan ändå dela med mig lite hur jag tänker.

För det första tror jag att även om man är Bisexuell eller Pansexuell så kan det ändå svänga lite i perioder vilka kön man föredrar och det behöver inte vara något konstigt med det.

För det andra kan man ju se på sin läggning på olika sätt. Något jag tänkt på när det kommer till mig själv är om jag ska lita till min inställning eller till min erfarenhet. Min inställning är att jag är öppen för alla kön och jag kan känna mer eller mindre dragning till alla kön, jag vill hålla alla dörrar öppna liksom. Men min erfarenhet är att jag i i typ 97% av fallen dras till cis-killar när jag blir kär eller riktigt tänd på någon! Så ska jag lita till min inställning är jag bisexuell/pansexuell men ska jag endast lita till min erfarenhet är jag androsexuell (=attraherad av män, jag ser mig som lite 50/50 könsmässigt sett så vill inte använda homo/hetero-termer då). Men det fiffiga är ju att det är ingen som bestämt att jag måste gå på enbart erfarenhet så därför har jag bestämt att gå efter min inställning… alltså har jag bestämt att jag är bi/pan eftersom jag ändå är öppen för allt, även om det varit övervägande cis-män hittills.

Så jag tycker lätt du kan fortsätta se dig som den läggning som du känner dig mest bekväm med även om det inte stämmer överens med vad du dras till för stunden.

Upp till toppen
Annons: