Annons:
Etikettallmänt
Läst 987 ggr
Cookio
7/12/14, 2:07 PM

Troligen Bisexuell

Hej. Vet ej alls om jag kommer få till detta bra, men gör ett försök ändå. 

Under flera år har jag känt mig konstig och annorlunda, som att jag inte är den jag är liksom. Haft tankar på att kunna vara bi men sedan tryckt bort det då det känts så… fel, inget illa menat har inget alls emot såna människor.  Men är uppväxt så och alltid vart omgiven av att man ska va hetero osv. 

Drömt samt dagdrömt och kollat in båda könen också och känt mig helt knäpp då det skett. 
Blir nervös och så nära vissa tjejer och brukar kolla in dom, samma med killar. Har enklare att prata med killar och vara vän med dom än tjejer, kan bero på osäkerhet. 
Blir även smått tänd. Ibland mer, ibland mindre. 
Speciellt så har jag svårt med närhet då jag märker att min kropp reagerar då den inte borde riktigt och min blick lägger sig på ställen som förut känts " fel" och så.

På skolans idrotts lektioner så bytte jag alltid om sist eller väldigt fort. 
Väntade alltid tills alla andra var klar innan jag duschade och skyndade till lektionen. Ibland om lektionen tajmade med då vi slutade så tog jag bara skolväskan och skyndade till bussen. 

Har heller aldrig känt mig eller trivts med att vara "tjejig" har alltid varit mer "pojk" aktig även om jag lekt med dockor med min syster samt kompisar ibland. 
Ogillar klänning o så också då det aldrig känts rätt.
Även fast jag kan gå i leggins för att det är svalt ibland. Men endast hemma eller om jag badar då jag inte vill bada med badkläder så använt linne o leggins förra sommaren. Denna har jag inte badat alls.
Många killkompisar säger även att jag är en annorlunda tjej pga hur jag är personligen osv. 

Har aldrig vågat tänka tanken att vara nåt annat än hetero. Känner flera som är bi, lesbisk/homo eller transgender. Inget fel alls med dom men inte vågat känna efter ordentligt om jag själv är det. 
Har funnit ny vänskap hos en transgender, född flicka. Och allt mer som vi pratat nu så faller saker mer på plats. Allt mer säker på att vara Bisexuell
Även läst en del på nätet och massor verkar stämma. 

Men vill gärna veta vad andra också tycker. 

Ska tillägga att jag har pojkvän, sambo och vi är förlovade.
Kommer hålla det för mig själv och endast berätta för dom allra närmaste människorna i mitt liv, om jag ens berättar för någon alls. Sambon kommer vara svårast och kommer ta tid, om det ens blir av. 
Samma med familjen. 

MVH Sara

Arsatazz hamsteruppfödning

Annons:
[Gudrun-Berit]
7/12/14, 2:19 PM
#1

Så som du beskriver det , så låter det som att du Bisexuell. Men det är bara du som kan veta vad/vem du är :-) Sen så måste du ju inte sätta en etikett på dig heller :-) Mvh Ida

Cookio
7/12/14, 2:33 PM
#2

#1 Nej har inte tänkt sätta en etikett, men för min egen skulle och mående så vill och behöver jag förstå vad det är med mig. 
Och ju mer jag läser och tänker så ser jag mig som Bi :) 

Men vill ha andras åsikter med då det är något jag alltid förträngt

Arsatazz hamsteruppfödning

[Yllhilda]
7/12/14, 2:49 PM
#3

Det blir ju mer och mer accepterat överallt (i vart fall europa) att folk har normbrytande sexuella preferenser.  BDSM, och olika fetisher likaså är mindre skamfyllda att prata om, vilket för 20 år sen verkade sinnessjukt för gemene man.

Jag tror du skulle lida mindre av att acceptera att du tänder på vad du tänder på. Alla är olika, alla har olika prefenenser, och vet framför allt att du är fullkomligt normal.

Cookio
7/12/14, 3:07 PM
#4

#3 Jo det blir det, men är ändå osäker kring att berätta för sambo och familj. Pappa är rätt gammaldags av sig och har aldrig lagt på minnet hur han ser på saken, men från omgivning osv så har man växt upp med att det är fel att inte vara straight. Är 22 och har förträngt mina tankar i 7 års tid. 

Är mer och mer i tanken Bi nu och känner mig betydligt gladare men ännu så är det läskigt och förvirrigt i skallen på mig att faktiskt inse vad jag är.

Arsatazz hamsteruppfödning

[Yllhilda]
7/12/14, 10:22 PM
#5

#4 Jag tror det kommer falla på plats av sig själv med tiden. 🙂

Vad gäller att berätta för familjen eller ej är upp till dig. En del känner att det är jätteviktigt att berätta för familjen och andra anser att det inte behövs då dem antingen är i heterosexuella förhållanden eller bara inte tycker det angår dem.

Cookio
7/12/14, 10:28 PM
#6

#5 vill iaf att sambon vet, men jag vet inte hur jag ska berätta för honom eller så. Just nu vill jag, men vågar inte då jag själv kknappt vågar säga att jag är helt bi utan tänker hela tiden "jag är bi" eller "jag är troligen bi" men börjar falla på plats lite. Men är svårt, men kommer nog med tiden kanske

Arsatazz hamsteruppfödning

Annons:
[Yllhilda]
7/13/14, 11:16 AM
#7

#6 Många killar tycker att det är lite sexigt eller bara neutralt att man är bi. Även om dem har något emot det brukar resonemnanget vara "nåja, du har ju valt att leva med mig så det går väl an".

Cookio
7/13/14, 11:49 AM
#8

#7 Jo, sambon har flera släktingar som är HBTQ också, så han skulle nog acceptera det men vet ej hur jag ska berätta det över huvudtaget. Har ju själv på nåt sätt alltid vetat men inte velat acceptera det eller verkligen ta reda på om det är så

Arsatazz hamsteruppfödning

[Yllhilda]
7/13/14, 3:00 PM
#9

#8 Så det är egentligen inte hans reaktion du är rädd för, utan att dina egna krav på hur man ska vara ger vika?

Cookio
7/13/14, 3:15 PM
#10

#9 Nej, är hans reaktion som skrämmer.

Arsatazz hamsteruppfödning

[Yllhilda]
7/13/14, 3:26 PM
#11

#10 Okej. 

Men det är något du måste ta dig igenom på egen hand. Våga lita på att er kärlek till varandra är starkare än det faktum att du tycker kvinnor är heta.

Cookio
7/13/14, 3:29 PM
#12

#11 Ja, älskar honom otroligt trots våra svårigheter med vissa saker. 
Litar på honom och han på mig så får hoppas jag får modet att berätta snart 

Viktigare att han vet än min familj

Arsatazz hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: