Annons:
Etikettreligion-och-hbtq
Läst 1900 ggr
Castiel.
7/14/14, 2:49 PM

Kristet universitet relegerar elev

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är era åsikter om detta?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Saffran0Spice
7/14/14, 2:53 PM
vallhund
7/14/14, 2:55 PM
#2

🤮

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gronstedt
7/14/14, 2:56 PM
#3

Om man skriver på ett kontrakt där man förbinder sig att avhålla sig från vissa saker, bör man kanske inte bli förvånad när man får de angivna konsekvenserna när man bryter mot kontraktet?

Saffran0Spice
7/14/14, 3:06 PM
#4

#3 i detta fall handlar det om kärlek - ska man inte få bryta ett kontrakt bara för att det inte passar när man förälskar sig i någon som inte passar in med kontraktet?

Man väljer inte vem man förälskar sig i och ingen har rätt att tala om vem du ''får'' förälska dig i eller inte. Att det ens finns med på ett kontrakt gör det bara mer j*vligt och borde (enligt mig) inte ens vara tillåtet.

aggeelin
7/14/14, 3:10 PM
#5

Det kanske är den här typen av skolor som inte borde finnas - när det sysslar med det de gör här?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Gronstedt
7/14/14, 3:14 PM
#6

#4: Jag tycker inte att kontrakt upphör att gälla bara för att man blir kär - kontraktsbrott är kontraktsbrott oavsett ursäkt. Vill man inte längre följa kontraktet är det bara att säga upp det eller bryta det och ta den överenskomna konsekvensen.

Sedan är det bedrövligt att det finns ett kontrakt, och ännu mer bedrövligt att man skriver på det. Man kan undra varför någon vill gå på en skola där man lägger sig i och styr på detta vis.  Eller för den delen varför en homosexuell person väljer att förbinda sig att inte utföra homosexuella handlingar.

Annons:
Wony
7/14/14, 8:53 PM
#7

För det första är det i mitt tycke helt sjukt att ena ha ett kontrakt där man förbjuder homosexualitet. Bara det är knäppt. Sedan kan jag nog tycka att man i sådana fall bör han lite fler steg innan man blir avstängd, t ex varningar osv. 

Det är svårt, dels är det ju ett kontraktsbrott, å andra sidan är själva kontraktet helgalet tycker jag.

Castiel.
7/14/14, 9:59 PM
#8

Ni har i princip tagit alla mina ord. Jag har ingenting emot kristna skolor eller kristet folk överhuvudtaget, men när sånt här dyker upp på mitt nyhetsflöde på Facebook så blir jag rent utsagt förbannad. Sånt här får mig att tappa hoppet om mänskligheten. 

Precis som ni tycker, att ha ett kontrakt på en skola är löjligt och förjävligt, sånt borde inte existera. Och vad hände med "alla är lika mycket värda"? Ska vi gå tillbaka till apartheid igen? För det verkar som att vi är påväg mot den riktningen att alla hamnar i ett särskilt fack.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

vallhund
7/14/14, 11:11 PM
#9

Det där med kristendom o sexualitet som inte är "normal" är ganska annorlunda i USA mot vad vi är vana med här i landet.  Den puritanska dubbelmoralens högborg.

Det är bara ca 1 år sedan som det numera är OK att inte behöva dölja sin homosexualitet för att få fortsätta att tjänstgöra i USAs försvarsmakt. Det satt hårt inne o Obama fick backa på många andra punkter för att kunna driva igenom det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Castiel.
7/15/14, 12:03 AM
#10

Personligen tycker jag att Obama är en bra president för USA, dom behöver honom :) och att han stödjer Samkönade äktenskap är underbart!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Thaeri
7/17/14, 12:52 AM
#11

Jag tycker att det är helt sjukt att det ens finns saker som religiösa universitet… För att inte tala om att de glatt accepterar elever som inte alls tror på Jesus Kristus som vår frälsare och Gud (det som hela den kristna religionen går ut på!) så länge de håller sig till just de ytliga gammalmodiga regler som det aktuella samfundet säger ska gälla.

Medan andra som har tron kickas ut för att de inte bedöms värdiga för att de inte håller sig till just dessa regler, av alla tusentals som finns i Bibeln.

AilyAdams
7/23/14, 2:18 PM
#12

Jag kan inte förstå att människor som säger sig vara kristna alls gör en sådan här sak. Syndafallet i all ära, men ska vi inte värna om alla människor? Eller har människor som älskar fel person mindre värde? Ibland undrar jag hur kristna de egentligen är. Jag tror inte paradiset väntar på dem i varje fall.

Sen kan jag tycka att hon är naiv, som tror på en annan utgång i Bibelbältet. Oklahoma är ju inte precis pro-homosexualitet.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: