Annons:
Etikett17-hbt-ifokus
Läst 861 ggr
[vinterflinga]
2014-07-16 13:23

Att tycka en äldre person är snygg...

Jag blir lite förvånad själv att tycka ett en person som är så pass mycket äldre än mig intresserar mig för hon är snygg. Nu skiljer det typ 30 år på oss. Hon vet inte om min läggning och hon själv är gift och har barn som är vuxna.

Jag umgicks med henne (i hennes jobbroll) nu i veckan, vi två var iväg på en lite längre resa under en dag.  Jag vet att det absolut inte handlar om att vara kär, men ändå kunde jag inte låta bli att titta på henne lite extra, och jag ville inte att dagen med henne skulle ta slut….. eftersom hon inte vet om min läggning så misstänker hon säkert inget heller ;) , hon pratar om sin man och det låter som de har det så bra ihop så hon är nog helt inne på att ingen skulle titta på henne av en sådan anledning ( och absolut då inte en tjej )  att hon ser bra ut och p.g.a av åldersskillnaden mellan oss. 

Jag vet inte vad jag ville få fram av det här :) men ville absolut inte låta dömande av någon anledning :) utan mera att jag blir förvånad över mig själv att tycka att någon så långt ifrån min egen ålder och personlighet fastnar för något sånt här……  :)

Annons:
simskontot
2014-07-16 13:39
#1

Möjligtvis kan det vara så att man blir attraherad av hur väl någon t.ex. lyckats i sitt liv och hur bra föräldrar de är t.ex.
I en TV-serie jag såg (en sitcom, inget seriöst direkt), så var en kvinna gravid och var attraherad av en annan man än sin egen (också typ 30 år äldre). I slutet kom de fram till att det var för att hon var gravid och hade tänkt mycket på barn och att mannen i fråga var en bra pappa och alltid pratar om sina barn. Hon var alltså inte attraherad av honom i vanliga fall (de träffas väldigt ofta), och har aldrig varit, men just för att han var en så bra pappa och det ämnet var aktuellt för henne just då.

Haha, vet inte xD.

[vinterflinga]
2014-07-16 13:44
#2

simskontot

haha, tack för ditt svar :) jag har verkligen inte tänkt på hennes roll i sin familj eller så, utan mest fastnat för att hon är snygg och att hon är på sig på ett komiskt sätt typ " nej, nu måste jag stanna bilen, jag känner att jag börjar bli så trött att jag måste dricka kaffe" när hon säger det så skrattar man för sig själv för det läggs fram på ett så kul sätt fast det verkligen är något allvarligt i det hela,men sättet att säga det på :)

Thaeri
2014-07-17 00:56
#3

Klart man får tycka att de som är en bra bit äldre är snygga! Händer ju hela tiden liksom… Och det måste inte ha med andra grejer att göra än vad som sker mellan jämnåriga.

[vinterflinga]
2014-07-17 07:32
#4

Thaeri

Det är klart :) men det känns lite ovant :P men jag har svårt att tro att om man själv är i den åldern att tro att en yngre person tycker att man är snygg :P

Jenny49
2014-07-20 02:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej!

Måste berätta något roligt för er på tal om åldersskillnad och att man verkligen kan känna sig hedrad. Jag är snart 65 år och tjej (tant) 😃 i en mans kropp, alltså Transsexuell som oftast får e-brev i från heterosexuella killar som är mellan 25-40 år. Dom skriver att dom tycker jag är mycket vacker och att dom gärna vill träffa mig. Det händer även i bland att jag får e-brev i från unga flator som tycker jag är vacker.  Enligt min profil så talar jag om att jag är Transsexuell, men tydligen missar dom det och går endast på mitt utseende.  Alltså måste jag se väldigt kvinnligt och vacker ut till att var snart 65 år. Så då får man sträcka på sig och känna sig riktigt stolt.     

Jag skälv anser att åldersskillnad har ingen betydelse, bara kemin stämmer överens.

Ha det så bra tjejer och killar

Puss och Kram

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









[vinterflinga]
2014-07-20 07:45
#6

Jenny49

Okej, det måste ju kännas kul att få höra det…. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: