Annons:
Etikettallmänt
Läst 983 ggr
[Clockwork]
2014-07-30 17:37

ftm, mtf och tatueringar

Hej.
Om man är transexuell och ska genomgå hormonbehandling/operationer från man till kvinna eller kvinna till man, hur blir det med tatueringar som man har haft innan man började förändra sig kroppsligt? Ändras kroppen så pass mycket att tatueringarna kan ändra sig? Ska man vänta att tatuera sig tills man redan gjort det så att man vet med säkerhet hur kroppen kommer att se ut eller blir det inte så stor skillnad? Har någon erfarenhet av det? Vilka ställen på kroppen är säker att tatuera innan och vilka är inte säker?

Annons:
I want to belive
2014-07-31 00:31
#1

Tatueringar sitter ju i yttre mellan huden om man säger så .. så får du ett sår över en tatuering så förändras det inte , har fått rejäla sår på mina tatueringar, du kan få ett ärr , men det syns knappast. Sen vet jag ju inte hur det blir om man delar av huden i plastikkirurgi om man säger sp

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2014-07-31 00:31
#2

Så*

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[Clockwork]
2014-07-31 16:00
#3

Tack.

Kroppen lär väl ändra form då fett och sånt flyttar sig pga hormoner? Hur blir det då? Någon som vet?

I want to belive
2014-07-31 18:11
#4

Tatueringen följer bara med när de gäller vikt ned och uppgång. Inget att oroa sig för

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Jenny49
2014-08-02 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej

Nu har jag visserligen bestämt mig för att inte operera mig efter som min process har dragit ut på tiden på grund av att jag har flyttat mitt i det och är inte purung längre, dess utom nyligen opererad för prostatacancer.   Men mina utredare har inte sagt något om att det skulle vara problem med tatueringarna, som visserligen sitter på mina armar och en på min vad. Dom har inte förändras trotts jag har gott på Östrogen. Men om tatueringen sitter i närheten av där man ska göra ingreppet förändras kan jag tyvärr inte uttala mig om efter som jag inte har gjort det skälv och som sagt var inte göra det häller.  För övrigt kan jag nog hålla med föregående talare.

Så lycka till med tatueringen 

Puss och Kram

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









Jenny49
2014-08-02 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej

Nu har jag visserligen bestämt mig för att inte operera mig efter som min process har dragit ut på tiden på grund av att jag har flyttat mitt i det och är inte purung längre, dess utom nyligen opererad för prostatacancer.   Men mina utredare har inte sagt något om att det skulle vara problem med tatueringarna, som visserligen sitter på mina armar och en på min vad. Dom har inte förändras trotts jag har gott på Östrogen. Men om tatueringen sitter i närheten av där man ska göra ingreppet förändras kan jag tyvärr inte uttala mig om efter som jag inte har gjort det skälv och som sagt var inte göra det häller.  För övrigt kan jag nog hålla med föregående talare.

Så lycka till med tatueringen 

Puss och Kram

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









Annons:
Upp till toppen
Annons: