Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 799 ggr
monstermash
2014-08-01 00:08

Artiklar om Sthlm Pride

"Pride behövs för att behålla våra rättigheter. Pride behövs för att trygga vår framtid. Men Pride behövs mest för oss hbtq-personer så att vi kan fira vår stolthet och att vi aldrig kommer att gå tillbaka in i den mörka garderoben igen." skriver Tony Irving & Alexander Skiöldsparr

Annons:
monstermash
2014-08-01 00:10
#1

Mona Sahlin är på plats och vigt paren under Pride;

– Det är en stor ära att få viga par. Jag har gjort det under många år, och nu är det ju äntligen samma ceremoni för alla par. Det var skillnad på partnerskapstiden, säger Mona Sahlin till Expressen.se.

monstermash
2014-08-01 00:12
#2

Åkesson(SD) tackar bestämt nej till Pride festivalen tillsammans med Göran Hägglund(KD): "Minst åtta ministrar kommer att gå med i år, vilket är rekord."

monstermash
2014-08-01 00:14
#3

Pride försenat: 18 000 besökare väntas till Pride Park dagligen, tills det är dags för den stora Prideparaden på lördag. Redan i dag var det långa köer in på området, vilket gjort att kvällens evenemang senarelagts, tidigast klockan 18.45 kommer allt i gång enligt Prides pressavdelning.

monstermash
2014-08-01 00:15
monstermash
2014-08-01 00:17
#5

Kinky på Pride: "Det är så skönt med ett område i parken där man får svära, porra sig och vara vuxen. Det har saknats sedan mycket av Pride blev en familjefest på barnens villkor. Nu är lekparken, Pride för ungdomar och Kinkykvarteret placerade i var sin ände av parken, med olika åldersgränser. I mitten sjunger Conchita Wurst för alla. Happy Pride på er!"

monstermash
2014-08-01 00:24
#6

Pride aktuella Conchita Wurst:

"– Framförallt talar vi om mänskliga rättigheter, oavsett om det är att älska vem du vill eller tro på vad du vill. Om det så är det att kämpa för rätten att bo var du vill. Jag anser att alla borde jobba för ett bättre samhälle. Jag säger inte att alla måste tycka samma sak om livet, men de behöver behandla varandra med respekt. Du kan vara motståndare till vad jag tror på, men var det med respekt, säger Conchita Wurst."

Annons:
monstermash
2014-08-01 16:15
#7

"Rekordmånga idrottsföreningar och klubbar kommer att gå i Pridetåget i Stockholm i morgon för att visa sitt stöd för hbtq-rörelsen. En av klubbarna är AIK, men Madde Larsson som håller i AIK:s Pridetåg säger att hon fått flera hot från folk som inte vill att klubben går med."

Wony
2014-08-02 18:43
#8

Ge oss Pride året runt

"I veckan firas Pride i Stockholm. En manifestation för alla människors lika rätt och värde. Det är en härlig vecka som hyllar livet och mångfalden i vårt samhälle. Men verkligheten fortsätter även efter festligheterna."

Upp till toppen
Annons: