Annons:
Etikettallmänt
Läst 592 ggr
monstermash
8/1/14, 12:21 AM

"Hen" kommer med i ordlistan

Annons:
Wony
8/1/14, 12:13 PM
#1

Jag hörde om det på radion, tycker det är jättebra.

Jenny49
8/2/14, 2:24 PM
#2

Kanon!!!!!

Äntligen,  Det passar mig perfekt, efter som jag har bestämt mig på grund av min ålder, en nyligen operation och att min process har dragit ut på tiden efter som jag flyttade mitt i det, att jag inte ska operera mig. 

Jag vet inte om man ska vara opolitisk i det här forumet, men du monstermash får säga till mig i så fall. Men mitt parti har velat ha ett tredje kön länge.

Puss och kram till er alla i från en Hen.

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









monstermash
8/2/14, 9:24 PM
#3

#2 - Du är mer än gärna välkommen att dela med dig om ditt partis ståndpunkter på hbt fronten i en egen tråd, kanske kan du skriva en artikel om det också? Jätte bra om hbt-vänliga partier får plats här inne när riksdagsvalet är på ingång.

Så nej, jag har absolut inga krav på att man ska vara opolitisk!

AilyAdams
8/4/14, 8:35 AM
#4

På tiden!

 **************************
Heter det De eller Dem?

molnflygare
8/10/14, 5:51 PM
#5

Äntligen! Jag erkänner att jag inte förstod meningen med Hen när det myntades, annat än när man skriver skoluppgifter och behöver benämna en person mer icke-relevant könstillhörighet. Men efter att ha träffat folk som faktiskt är Hen och varken han/hon, blir jag så glad av dessa framsteg! Hoppas nu bara resten av Sverige drar ut sopkvasten från bakvägen och inser att Hen inte är ett politiskt ord, utan ett medmänskligt ord.

Castiel.
8/14/14, 9:03 PM
#6

Superbra!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
monstermash
8/17/14, 9:17 PM
#7

#5 - Roligt att läsa att du gått från att inte förstå ordet till att glädjas med oss! 🌺

molnflygare
8/18/14, 10:40 PM
#8

#7 Jag hade en ganska enorm förnekelseperiod där jag valde att inte förstå många saker ;-) Jag är glad att jag är vettigare nu.

Upp till toppen
Annons: