Annons:
Etikettallmänt
Läst 806 ggr
monstermash
9/1/14, 12:36 AM

Skaffa partner av motsatt kön som bisexuell

Är det bara jag som upplever att omgivningen är lite "Jaha… Du som är Bisexuell, ska du ha en pojkvän igen? Är det inte dags för en flickvän om du nu är Bisexuell?" ibland när man som bisexuell/poly skaffar sig partner av motsatt kön(pojkvän i mitt fall)? 🤔

Annons:
Calcifer
9/1/14, 12:42 AM
#1

Jo det är en del i min närhet som tycker "ska du inte prova på en kille nu efter henne". Kan tillägga att jag är tillsammans med mitt ex (en tjej) igen efter två år. Och vissa verkar tro att det definitivt kommer ta slut = jag borde bli tillsammans med en kille då. En del verkar t:ex hoppas på att det ska ta slut så jag ska få chansens att bli tillsammans med en kille.

Jag brukar väldigt men bestämt be dem fara dit pepparn växer. Ursäkta, men seriöst. Jag är med mitt livs kärlek, inte för att hon är tjej utan för att hon är en underbar människa. Skulle det mot förmodan ta slut så är inte en kille den första jag kommer slänga mig efter om jag inte genuint råkar fatta det intresset för honom.

Men det är svårt för vissa att förstå


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Vyer
9/1/14, 9:20 AM
#2

Jag är inte heterosexuell/bisexuell/homosexuell utan queer och det verkar vara helt jävla omöjligt för min omgivning att förstå/acceptera det. "Men du har ju bara varit ihop med män, klart du är heterosexuell". Som om de har något tolkningsföreträde när det kommer till min sexuella läggning, pffft. 

Jag upplever att många har liknande attityd mot att jag är poly. Jag har en partner för tillfället och nu förväntar sig folk att jag ska fortsätta ha det så. Jag har fått frågan om det inte är "skönt" att "bara ha en" partner nu, eh. 

För en del är det verkligen svårt att förstå att inte alla inte passar in i den heterosexuella tvåsamhetsnormen.


AilyAdams
9/1/14, 9:55 PM
#3

#1 "Och vissa verkar tro att det definitivt kommer ta slut"

Men åh vad trist att folk tar sådant förgivet. Det känns så småaktigt på något sätt.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Calcifer
9/1/14, 9:58 PM
#4

#3 Ja eftersom hon är mitt ex så är det dömt redan på förhand tydligen. Att vi känt varandra i 6,5 år och det tog slut av fullt logiska orsaker förra gången som inte hade ett jota med våra känslor att göra är tydligen inget som "gills". Det enda som folk vet "med säkerhet" är att det kommer ta slut. Har några bekanta som tydligen slagit vad om när. En nära vän hade skällt ut dem efter noter när de frågade henne vad hennes vad skulle vara.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: