Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1090 ggr
tro&tvivel
2014-09-04 01:20

osäker

Jag är osäker på om jag är lesbisk eller Bisexuell
för liksom jag tycker killkroppar är osexiga
men om jag blev kär i en kille så skulle jag bli ihop med honom

alltså? gråter

Annons:
Evelina!
2014-09-04 12:42
#1

Spelar det någon roll vad du är?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Vyer
2014-09-04 16:07
#2

Queer? Pansexuell

Citat från RFSL:

Pansexuell / Pansexualitet En person som är Pansexuell kan vara sexuellt och emotionellt intresserad av ”alla” eller ”vem som helst”. Av vissa ansett som sexuell läggning, av andra ansett som bisexualitet i bredare form där många säger sig vara intresserade av "personligheten och inte könet".


monstermash
2014-09-06 17:15
#3

Har du någonsin varit kär i en kille, eller tjej förövrigt? :)

[WiresInABox]
2014-09-06 17:36
#4

Ha inte panik! Du behöver inte definiera dig här och nu, om ens någonsin. Det är ingen mening att tänka "Om jag blir kär i en kille" förrän det händer, när det väl händer så  kanske du ser annorlunda på saken då… t ex vill jag tro att blir man riktigt härligt nedkärad i någon och är intresserad av att ha sex med personen i fråga så tycker man nog den är sexig automatiskt även om man kanske inte tänder på en sådan sorts kropp vanligtvis (t ex en ciskille i detta fall). Så enkelt är det väl inte antar jag, men jag vill TRO att det är så. 

Jag vet inte om jag är Bisexuell eller androsexuell (=tänder på/blir kär i män)… jag fantiserar mest om män och har mest blivit kär i män (och med män menar jag både cismän och transmän), och de gånger jag tänder på kvinnokroppar/kvinnliga könsorgan är när de sitter på transmän. Så det är typ bara olika slags män för mig. Så jag borde kanske vara androsexuell…. MEN jag vill hålla alla dörrar öppna så attitydsmässigt är jag bi/pansexuell. Sen hur bra jag kan "leva upp till det" spelar mindre roll. Det är ju ingen som kommer med en checklista och kollar det liksom.

Så gråt inte! Du behöver inte skynda med detta! Lycka till <3

Upp till toppen
Annons: