Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1013 ggr
[Anonym321123]
2014-09-04 17:38

Fundersam igen.

Jag ser mig som Pansexuell. Men grejen är att när jag ska fantisera om det andra könet så har JÄTTESVÅRT att kunna föreställa mig det. Jag känner automatiskt en kropp av samma kön, fast att jag "hade planerat" att jag skulle fantisera om det andra könet. Vad tror ni? Är den sexuella attraktionen större till samma kön, i jämförelse till det andra könet? Eller varför tycker jag annars att det är samma kön som känns "rätt" att tänka på?

Annons:
molnflygare
2014-09-04 20:26
#1

Personligen tror jag att både pan- och bisexuella personer kan ha en starkare dragning till det ena eller det andra könet, även om de anser att de likväl kan bli kär i båda (eller i alla, som i fallet pansexuella). Ingen annan än du kan bestämma vilken sexuell läggning du har, så känns det rätt för dig att definiera dig som Pansexuell även fast du finner det svårt att fantisera om könet motsatt ditt eget, fortsätt "vara" pansexuell🙂Något att fundera på är om du kanske skulle finna det sexuellt tilltalande med en person som är född i det motsatt biologiska könet till ditt, men definierar sig som ditt kön, dvs en transperson? Och kom ihåg att sexualitet inte är statiskt utan kan vara flytande över perioder, någon annan dag i livet kanske du plötsligt känner det motsatta könet lika tilltalande!

[Anonym321123]
2014-09-05 15:36
#2

Tack för ditt svar! :-) Jag tycker att det är väldigt tilltalande med transpersoner :-) ;-)

[WiresInABox]
2014-09-06 17:42
#3

Jag kallar mig bi/pansexuell men blir ändå mest kär i/tänder på killar (både transkillar och ciskillar). För jag väljer att definiera mig utifrån min inställning och attityd att jag vill hålla alla dörrar öppna, snarare än utifrån min erfarenhet. Så kör på! :D Och jag gillar att du finner det tilltalande med transpersoner! Jag är själv trans med ganska 50/50 kropp (något ärrig man över, kvinna under) och även om jag tycker jag är helt perfekt så blir jag ofta orolig att ingen annan ska tycka det. Så jag blir lite glad när andra har den inställningen!

Thaeri
2014-10-14 19:10
#4

Som andra säger, man kan ha en starkare dragning åt ena eller andra hållet,

Jag är asexuell och biromantisk, så jag saknar det här med sexuell attraktion men kan fortfarande bli kär och så som alla andra, och jag blir lättare kär i killar än tjejer. Men jag vet att träffar jag bara "rätt" tjej så kommer jag falla minst lika hårt, det händer bara inte lika ofta.

Upp till toppen
Annons: