Annons:
Etikett17-hbt-ifokus
Läst 2684 ggr
monstermash
9/14/14, 1:28 PM

Vad röstade du i valet?

Nyfiken på vad ni röstade i valet och vad som fick er att rösta på partiet? :-)

Annons:
JohannaN
9/14/14, 1:38 PM
#1

Jag har så svårt för att välja så jag röstade blankt på alla papper🙂

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

SofiaLydia
9/14/14, 8:45 PM
#2

Moderaterna!!

Wony
9/14/14, 11:32 PM
#3

Piratpartiet i landsting och riksdag, Centerpartiet i kommunen.

molnflygare
9/15/14, 1:34 PM
#4

Centerpartiet i alla tre, men ångrar i efterhand att jag inte stödröstade på F! till riksdagen så att den nya rödgröna alliansen kanske kunde varit ännu starkare mot SD.

Saga85
9/17/14, 8:36 AM
#5

F! i riksdagen, V i landsting och Miljöpartiet i Kommunen. I år var det dessutom fyra val för oss i Göteborg om trängselskatten, det röstade jag ja för. Sistnämnda var jag inte direkt påläst, och det känns lite dumt. Vet dock inte var jag hade stått i frågan om jag läst på.

Var glad att alla mina syskon verkade sätta in sig lite i politiken och röstade i år (har fem syskon varav fyra äldre).  👍

monstermash
9/17/14, 10:29 AM
#6

Varför röstade ni på era partier?

#5 Röstade nej till trängselskatten jag ;)

Annons:
molnflygare
9/17/14, 6:52 PM
#7

I kommunvalet och landstingsvalet röstade jag C pga sakfrågor. Måste säga att jag var kluven till landstinget, det är det absolut viktigaste eftersom att sjukvården styrs av dem, o andra sidan är landstingsbeslut så långsamma. Till riksdag röstade jag C på grund av ideologi; personröstade faktiskt, så att det kändes lite mindre som att jag röstade indirekt på Reinfelt… vilket såklart är självbedrägeri, men det känns bra att välja en politiker att representera mig både ideologiskt och i mina viktigaste sakfrågor 😛

Wony
9/17/14, 7:14 PM
#8

I kommunvalet röstade jag på Centerpartiet eftersom Piratpartiet inte ställde upp i kommunen, och Centerpartiet hade frågor som var viktiga för mig i just kommunen. I övrigt röstade jag på Piratpartiet då de har samma åsikter som jag i det flesta frågorna.

Anonym
Anonym
9/17/14, 11:53 PM
#9

Jag röstade på SvP då deras avståndstagande till avvikande läggningar och svarta

Saga85
9/18/14, 9:59 AM
#10

#9 Trevligt för dig, men varför vågar du inte stå för dina  icke medmänskliga åsikter?  

Jag brukar sätta mig in mer, men den främsta anledningen till varför jag röstade på de rödgrönrosa var av samma anledning som alltid - jag är emot privatisering och vinstintresse inom skola och sjukvård. Jag tycker det är underbart att bo i ett land där alla har råd att utbilda sig och så gott som fri vård (att betala max 1100 för besök/år, max 2200 för receptbelagd medicin /år, max 1500/månaden om man är inlagd i sluten vård; det är en skit i havet). 

Jag är även glad att bo i ett såpass mångkulturellt land, men blev rädd nu när SD är det tredje största partiet 😮

Thaeri
9/18/14, 3:21 PM
#11

Piratpartiet till riksdag och landsting, vänsterpartiet till kommunen. Personröstade även i kommunvalet.

TicTac
9/18/14, 9:58 PM
#12

#9 Gulligt. Avvikande läggning; Är det alla som inte har sex med någon av det motsatta könet i missionärsställning? Jag menar, all annan form av sex har ju tidvis varit förbjudet och i allra högsta grad avvikande. 🤢

Oralsex ger inga barn, hur vi än vänder och vrider på det… 😛


You'll never walk alone

molam
9/21/14, 8:11 AM
#13

SD.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[WiresInABox]
9/21/14, 8:35 AM
#14

Alltså ni i tråden som verkar vara emot HBTQ, ser ni inte i vilket forum ni är inne och skriver i? Är det för att provocera eller? 🤔

Jag röstade på F!
Tycker inte att de är perfekta och de har gjort mig besvikna i en del avseenden men det gäller samtliga partier så skulle jag gå på det hade jag inte kunnat rösta på något alls. Men deras hjärtefrågor om feminism och mångfald är så JÄVLIGT viktiga, särskilt i dessa tider då främlingsfientligheten och icke-acceptans för minoriteter tycks växa! Är så upprörd över att bara drygt 3% av de som röstar fattar det!! Samtidigt har de inte gjort sitt bästa för att nå fram till alla, JAG fattar vad de menar eftersom jag är insatt i det språket de använder samt har själva grundförståelsen men jag tror de pratar över huvudet på många, inte för att folk är korkade men för att många begrepp och koncept inte är etablerade hos allmänheten! Så de blir feltolkade typ jämt.  Sen finns det såklart idioter som bestämt sig för att feltolka från första början men det är ju inte så mycket att göra åt.

Tjeja
9/21/14, 9:26 AM
#15

Jag röstade på V i alla tre valen.  Dock önskar jag att V och alla andra partier vågade ta tag i och diskutera invandringspolitiken på ett mer balanserat sätt. Då skulle inte SD lockat så många missnöjes väljare och V antagligen varit större och inte kunnat nonchaleras av Löven så som de görs nu! 

Jag anser mig själv tillhöra HBTQ världen men jag har haft starka funderingar på att rösta på SD i ren protest! Men jag var rädd att vänsterblocket skulle förlora.

Nu känns det som att vänsterblocket förlorar i alla fall när S vänder sig till alliansen istället! Hade det känts som att Fi hade större chans att komma in och legat närmare 4 % under längre tid runt valet hade jag kunnat rösta på dem istället.

Ja jag är missnöjd med mycket med alla partier! Jag tycker att SD behövs för att få politikerna att börja ta folkets oro över invandringen och den misslyckade integrationspolitiken på allvar även om jag anser att SD tar tag i det på fel sätt med fel bakgrundsvinkling så tar de i alla fall upp frågan på allvar på ett sätt som inget annat parti vågar ens komma i närheten av i rädsla att bli rasiststämplade. Men andra frågor som V och Fi lägger tyngdpunkter på är allt för viktiga för att riskera blått styre igen för mig, därför höll jag mina röster kvar på vänstersidan.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

monstermash
9/21/14, 12:59 PM
#16

#13 Hur kommer det sig, är du HBTQ?

molam
9/21/14, 4:58 PM
#17

Jag är Bisexuell

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

JustRobin
9/23/14, 12:49 AM
#18

Jag röstade MP denna gång, ångrar mig lite nu i efterhand dock och önskar att jag röstat på C. Men men. Ville att de skulle bli tredje störst och det var ju faaaar gone tydligen så hade lika gärna kunnat röstat C som nog överensstämmer mest med mina åsikter trots allt!

XxKimxX
9/23/14, 7:57 PM
#19

#17 du är medveten om att SD är emot HBT personer?

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

molam
9/23/14, 9:35 PM
#20

#19 väl medveten om det, Men jag personligen Tycker att invandringen kostar för mycket, 250 Miljarder är inget att leka med, därav anledningen att jag röstade på detta parti. OBS är inte rasist bara less på att Det ska kosta s¨mycket att ta in folk från andra land ^^

Jag hade hoppats att SD skulle få Regera i 4 år (för att ordna upp politiken lite) sedan får dom gärna ligga längst ner på listan igen.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
AilyAdams
9/24/14, 8:53 AM
#21

#20 Var kommer den siffran ifrån? Och vad innebär den?

Arbetsmarknadspolitik är ganska komplex, och pengar som betalas ut i form av bidrag ökar konsumtionen vilket i sin tur ökar antalet arbetstillfällen. Den är en finjusterad mekanism som får ett samhälle att rulla. Det kanske kostar 250 miljarder, men det är pengar som kommer tillbaka till samhället oavkortat på andra ställen.

Jag tycker det ska kosta, att vara solidarisk.

 **************************
Heter det De eller Dem?

JustRobin
9/24/14, 6:20 PM
#22

Håller helt med #21

TicTac
10/3/14, 7:25 PM
#23

#21 Jag håller också med. Solidaritet kan man inte sätta en prislapp på.


You'll never walk alone

Stiw42
10/5/14, 7:36 PM
#24

Direktdemokraterna i alla valen, för att de vill införa direktdemokrati. Är personligen inte så imponerad av polyarkin och skulle anse en ändring mot mer demokrati som något rent positivt.

Denna kommentar har tagits bort.
PojkenFrånGrums
10/7/14, 8:14 PM
#26

Jag röstade på SvP.

Anonym
Anonym
10/7/14, 9:08 PM
#27

#26 - Jävla skitunge. Ditt användarnamn säger väl allt!!

Du är inte välkommen!!!! 😈😈😈

Annons:
PojkenFrånGrums
10/7/14, 9:11 PM
#28

Du som inte vågar visa ens ditt användarnamn har väl inget att säga?  Att skicka dom där "smileys" av "djävlar" gör väl inte saken bättre? Kan du diskutera varför jag är en skitunge eller ska du sitta här och göra fasliga påhopp?

Anonym
Anonym
10/7/14, 9:13 PM
#29

#28 - Det är på grund av människor som dig jag inte vågar visa mitt användarnamn!!!

PojkenFrånGrums
10/7/14, 9:16 PM
#30

Vad fasligt många utropstecken du använder. Vill du poängtera att du skriker eller att du är arg? 

Vad menar du med människor som mig? Människor som vet bättre? Människor med en vision? Människor med drömmar?

Denna kommentar har tagits bort.
Anonym
Anonym
10/7/14, 9:19 PM
#32

Hoppas att du blir bannad härifrån, så vi vågar visa våra åsikter på nytt. Eller att trolljägarna tar dig.

http://ifokus-assets.se/uploads/348/348485cb2c70b2cf54a6e63c31c89754/img-6860jpg.jpg

PojkenFrånGrums
10/7/14, 9:22 PM
#33

Trolljägarna med Robert Aspergers vilket underbart program där dem inte har lyckats förstå vad trolling innebär. Men tillbaka till detta nu anser du att man inte kan vara HBT bara för att man röstade på SvP?

===

Anonym
Anonym
10/7/14, 9:26 PM
#34

#33 Ja

Annons:
AilyAdams
10/7/14, 10:05 PM
#35

#33 De flesta här är positiva till att homosexuella skaffar barn, något som Svenskarnas parti mig veterligen arbetat aktivt emot. Många här känner att det är oförenligt att rösta på ett parti som arbetar mot ett samhälle där även hbt personer ska ha samma rättigheter som alla andra.

De är bara ytterligare ett parti som låtsas inkluderande men ändå stänger ute väldigt många svenskar.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Anonym
Anonym
10/9/14, 9:39 PM
#36

Miljöpartiet. Är vanligtvis sosse, men är verkligen glad att jag inte röstade på dem när det nu visar sig hur moderata dem blivit..

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: