Annons:
Etikettallmänt
Läst 617 ggr
[Gudrun-Berit]
10/2/14, 3:53 PM

Binders

Hej! Var kan man hitta en bra binder för ett bra pris? Har tittat på t-kingdom, men tyckte att det var ganska dyrt… och dessutom så tar det 10-15 dagar för den att komma fram, och tålamod är inte min bästa egenskap ;-) Men jag är villig att betala mer för en riktigt bra, istället för en billig som funkar sådär. Jag har ganska små bröst ( ca 80B ) så jag hoppas på att dom knappt ska synas alls.

Annons:
Wony
10/2/14, 5:45 PM
#1

Jag gillar de från Underworks, kom nog fram på en vecka eller så tror jag.

[Gudrun-Berit]
10/2/14, 6:05 PM
#2

Okej :-) Jag läste något gammalt inlägg, här inne på iFokus, där någon var missnöjd med dom från underworks :-/ Tror du att dessa är bra? Någon rekommenderade dom: http://m.ebay.com/itm?itemId=400625893346 Jag är bara 12 år ( snart 13 ) gammal, går det att använda bindels i så tidig ålder? Eller hämmar det typ brösten från att växa eller något? Jag vet att det är en konstig fråga, men tänkte att det var bäst att fråga för säkerhetens skull!

Wony
10/2/14, 6:58 PM
#3

Hm, just åldern vet jag inte hur det är med, jag skaffade min först i tjugoårsåldern… Däremot är det viktigt att man inte skaffar en storlek för liten, utan det ska vara bekvämt, och inte klämma så det gör ont osv. :)

Har du testat någon typ av sport-bh? En del kan platta till ganska bra, särskilt om man har ganska små bröst

[Gudrun-Berit]
10/2/14, 7:02 PM
#4

Okej :-)

[Gudrun-Berit]
10/2/14, 8:01 PM
#5

Tror du att någon annan här på HBT iFokus kan svara på åldern? Vill hellre ha binder än sport-BH.. :-/

Wony
10/2/14, 8:50 PM
#6

Det finns flera på sajten som använder binder, men det är inte alltid jätteaktivt. Förmodligen kommer det nog något svar framåt helgen :)

Annons:
[Gudrun-Berit]
10/3/14, 6:31 AM
#7

Okej :-) Tack för all din hjälp!

molnflygare
10/4/14, 12:38 PM
#8

Det lär inte påverka din bröststorlek att du använder binder. Vad som är väldigt viktigt dock är att tänka på att din bröstkorg växer; du kommer med tiden behöva byta ut din binder till en i större storlek för att inte komprimera bröstkorgen och ligamenten mellan revbenen. Detta är jätteviktigt.

Jag använder själv en binder från Underworks, som fungerar mycket bra på mina 75B (glider utan problem in i herrskjortor i storlek XS). Den är bekväm och nu när jag vant mig är det inget problem att använda den hela dagen. Är i.ö. en ganska slank kille dock, och den hellånga modellen som jag använder är nog obekväm om man har mer att få plats med på magen och höfterna.

Det är inte heller något fel på den bindern du länkar till. Vad du kan tänka på är att binders med spännen oftast har något sämre kompressionsförmåga och är därmed lätta att spänna för hårt så att bröstkorgen skadas, även om de självklart kommer med fördelen att de är anpassningsbara efter din kroppstyp.

monstermash
10/4/14, 5:41 PM
#9

Jag tycker du är för liten för att använda binders. Vad säger dina föräldrar om detta förresten? Stöttar dem dig?

Upp till toppen
Annons: