Annons:
Etikett17-hbt-ifokus
Läst 934 ggr
Anonym
Anonym
2014-10-16 16:34

Polyamorös?

Hej!

Så detta är jobbigt. Negativa kommentarer undanbedes. Jag har varit ihop med min pojkvän i flera år. Men under hela tiden har jag kunnat få känslor för andra män. Men jag får liksom inte mindre känslor för min pojkvän samtidigt. Jag vet hur jag då tänker att jag önskar att jag kunde vara med båda. Jag känner mig som en alien… Jobbigt att inte ha någon att prata med det om 😕 Känner någon igen sig?

Annons:
Namiko
2014-10-16 16:42
#1

Du är inte ensam. Själv är jag både polyamorös och relationsanarkist och du kan skicka pm till mig om du vill prata. Jag rekommenderar även att du blir medlem på polyheart.se. Det är ett jättetrevligt forum med mängder av härliga poly-människor.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anonym
Anonym
2014-10-16 16:46
#2

#1 Tack! 🙂

Vyer
2014-10-16 22:46
#3

Jag känner igen mig! :) Jag är någon form av polyamorös relationsanarkist. 

Som Namiko skriver så bli medlem på polyheart! Även om forumet inte är så jätteaktivt så finns det många intressanta trådar att läsa i.


Thaeri
2014-10-17 03:57
#4

De som forskar på hur människors sociala strukturer ser ut mer naturligt utan kulturella restriktioner är ganska överens om att vi är polyamorösa på ett eller annat sätt😉

[WiresInABox]
2014-10-17 07:08
#5

Jag tror inte att människan är skapt för att bara vara med en person i taget. Det är ju nästan inga däggdjur som är det. Jag tror det är mest sociala konstruktioner som är så extremt inarbetade i oss. Jag tycker poly känns helt naturligt och inte det minsta konstigt. Rent teoretiskt känner jag mig poly själv, fast jag kanske känner annorlunda när jag träffar någon. Kul att läsa att det finns forskning som stöder detta.

redheadgeorgeous
2014-10-18 16:24
#6

Jag är polyamorös!

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Annons:
Anonym
Anonym
2014-10-18 17:41
#7

#6 Kan jag skriva till dig senare? 🙂

Och tack alla som skrivit! 🌺

redheadgeorgeous
2014-10-18 17:45
#8

Jadå det är bara att skriva :)

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

monstermash
2014-10-19 12:31
#9

Tack för tipset! Mycket intressant forum :)

Upp till toppen
Annons: