Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1287 ggr
tro&tvivel
10/24/14, 3:34 PM

familj

Vad säger er familj om din läggning?
Jag är en homosexuell tjej och när jag berättade för mamma att jag har flickvän så sa hon bara ''jaså vad kul, vad heter hon? :)'' 😃

Annons:
Vyer
10/24/14, 8:35 PM
#1

Eftersom jag är vuxen och har mitt eget liv så har de inte så mycket att säga till om. 

Tyvärr är min familj något transfobiska och tycker att det är 'komplicerat' att min ena partner är icke-binär, vilket gör att jag är orolig för att de kommer att felköna och säga fel pronomen när/om de träffas.


[WiresInABox]
10/24/14, 9:48 PM
#2

Min läggning har min familj inte sagt så mycket om, att jag är trans har väl liksom överskuggat den detaljen… men de har stöttat mig jättemycket genom min könskorrigeringsprocess och ansträngt sig för att så fort som möjligt börja använda rätt namn, pronomen osv. Nu för tiden är det ju en vana sedan länge, jag har blivit äldste sonen i familjen helt enkelt och det är inte några konstigheter med det!

Wony
10/24/14, 10:11 PM
#3

Jag har inte vågat komma ut för min familj, då jag dels inte känner några av syskonen så bra (de flyttade hemifrån när jag var väldigt liten), dels att min mamma uttryckt sig klumpigt och bitvis HBT-fobiskt. Känner mig helt enkelt inte trygg med det…

Kadoor
10/27/14, 4:38 PM
#4

Har inte kommit ut, har inget jättestort behov av det just nu. Jag väntar hellre tills jag har en person att presentera, och först då komma ut. Det känns lite enklare för mig, fast det hade varit väldigt skönt att komma ut så att de inte förväntar sig att jag bara kommer skaffa pojkvän utan kanske skaffar flickvän någon dag..
Så vitt jag vet har varken mina fosterföräldrar eller mina föräldrar något emot homo- eller bisexuella(eller andra läggningar), har inte direkt pratat så mycket om det men jag hoppas inte att de reagerar negativt iaf.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

TicTac
10/27/14, 11:39 PM
#5

Mina föräldrar var väl mer eller mindre förkrossade när jag kom ut till dem. Min mamma sa mest ingenting och pappa tyckte att något sådant kan man inte bara bestämma sig för, precis som om jag just kommit på det. Han tyckte  att eftersom jag aldrig haft någon flickvän så kunde jag inte veta och tyckte att jag borde prova åtminstone innan jag bestämde mig.

Jag har en bra relation med mina föräldrar idag och min partner sedan 16 år är väl omtyckt av båda mina föräldrar.


You'll never walk alone

Fenix_Chicci
10/28/14, 1:08 AM
#6

Mina föräldrar trodde att det var typ en fas men insåg väl sedan att det inte var något jag bara kommit på. Pappa har inte sagt så mycket om det, mamma sa nått i stil med att jag alltid kommer vara den jag är för henne oavsett om jag blir kär i killar eller tjejer eller båda. Mina systrar är helt okej med det, ställer gärna frågor kring vilka tjejer jag gillar osv.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Annons:
Saga85
10/28/14, 11:58 PM
#7

Jag har en rätt så stor familj (vi är sex syskon), har bara sagt det rätt ut till min ena syster av syskonen vad jag kan minnas, hon svarade typ "åh, vad kul att ha en syster som är bi", när jag drog hem min första flickvän sa min far att "ja, jag tyckte att ni såg lite gulliga ut tillsammans" och min mammas reaktion var att "men, du har ju haft pojkvän innan".

Sen vet väl alla mina syskon, plus deras respektive om att jag är bi, men det har inte blivit någon grej av det hela. Vilket känns skönt, att de inte frågar om jag träffat någon ny kille utan om jag träffat någon ny person.

PennyScarlett
11/5/14, 10:00 PM
#8

Jag håller på att komma ut. Har berättat för storasyster och hon tog det kanon. Är mer orolig för resten av familjen då dom uttryckt att homosexualitet är äckligt och onaturligt. Dessutom uppvuxna i jehovas vittnen, så ni kan ju föreställa er :/

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Upp till toppen
Annons: