Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1271 ggr
PennyScarlett
11/5/14, 9:48 PM

Kommit ut

Hejsan. Jag har inte skrivit här innan… Jag kom i våras ut med att jag var Bisexuell, men har nu fått acceptera att män inte är intressanta på varken sexuella eller kärleksfulla plan alls :/ så jag håller just nu på att komma ut med att jag är lesbisk. Jag har alltid varit bra på att stå upp för mig själv och det jag tror på, därför vill jag bara ha det här överstökat och så får man se vilka som står kvar. Hittills har jag berättat för min sambo (vi gjorde slut för ett tag sedan men han har inte hunnit flytta ut än), och min storasyster. Ingen av dom gav några starka reaktioner, min syster var mycket stöttande och sa att min kommande flickvän kommer vara lika välkommen som om det var en pojkvän och att om någon i hennes hus har problem med det så kastar hon ut dom… Så det var väldigt skönt att höra. Nu är det bara resten av familjen och vännerna kvar…och det är en stoor familj :/ och alla reaktioner lär inte vara lika odramatiska som min systers…. Skriver här främst för att få någon/några att prata med, utifall att den kommande tiden blir tuff…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
TicTac
11/6/14, 10:34 PM
#1

Jag hoppas det går bra! Lycka till!


You'll never walk alone

EllinorNera
11/10/14, 12:33 PM
#2

Åh. Lycka till! Berätta hur det gått sedan!

PennyScarlett
11/10/14, 1:06 PM
#3

Okej…hittils vet; alla mina syskon och min systers familj, mina föräldrar, mina morbröder, min moster och tror min kusin vet…Alla har hittils tagit det bra :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Wony
11/10/14, 6:18 PM
#4

Vad kul att det gåptt bra hittills, det är så bra att ha stöttande personer i sin omgivning, som accepterar en för den man är! 🙂

sweetgum
11/16/14, 1:43 PM
#5

Skönt att allt gått bra hittills! Lycka till!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cindy S
11/17/14, 11:51 PM
#6

Så kul att det gick bra. Vilken tur att du slapp det stereotypa "så bisexualiteten var bara en fas, jag visste väl att det inte var en riktig sexualitet". Det är det jag är rädd för, om jag gifter mig med en karl.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Upp till toppen
Annons: