Annons:
Etikettallmänt
Läst 767 ggr
monstermash
12/11/14, 8:22 PM

Vilka ögonblick minns du?

Vilken händelse kopplat till HBTQ kommer du inte glömma från året som varit?

Annons:
Wony
12/11/14, 9:25 PM
#1

Oj. Svår fråga, för det har hänt så mycket. En sak som jag minns väl, även om det inte var någon större händelse, var en gång när jag gick i Östersund och såg en regnbågsflagga i en flaggstång på torget. Så liten grej, men väckte många tankar!

[WiresInABox]
12/11/14, 9:39 PM
#2

Jag är transkille (=min könsidentitet) och passerar 100% nu för tiden så jag kan välja om jag vill vara öppen eller inte. Men jag mår mycket bättre av att vara öppen än att inte vara det så för en och en halv månad sedan ställde jag mig inför hela min nya klass och berättade att jag var transkille. Jag berättade lite om hur jag kommit underfund med att jag ville genomgå könskorrigering, lite erfarenheter från min process och lite om könskorrigering i allmänhet. Alla blev väldigt förvånade men jag fick ett helt fantastiskt bemötande! Sedan dess känner jag en frihet att vara mig själv helt fullt ut på ett sätt jag ALDRIG känt förr! Under året har jag även slutligen landat i min kropp och identitet och jag känner mig extremt bekväm i mig själv även om jag inte genomgått alla operationer och inte vill det heller. Att kunna komma ut för en så stor grupp människor som jag träffar så ofta kändes som det sista som krävdes för att min självförverkling skulle bli komplett (sedan har jag fortfarande sammanhang där jag inte kommit ut än så jag jobbar fortfarande på det till viss del).  Nu babblade jag iväg väldigt här men den händelsen där jag berättade för klassen, och framförallt den fantastiska känslan, kommer jag aldrig att glömma!

ChristineL
12/12/14, 1:50 PM
#3

Rickard Söderbergs medverkan i Körslaget, och hans följande framgångar. För mig en tidigare okänd person och jag har aldrig sett någon sprida så mycket kärlek på scen. Hans utstrålning och hur han pratar är ju fantastisk!

Jonas Gardells Mitt enda liv och kopplingen till Torka aldrig tårar utan handskar.

Såklart Kronprinsessan Victorias medverkan på QX's Gaygala som prisutdelare för Årets Homo, inte ett öga torrt av hennes tal.

Thaeri
12/17/14, 1:20 AM
#4

Den politiska debatten, det företrädare för olika partier har sagt, och alla partiprogram jag har läst.

molnflygare
12/19/14, 10:57 AM
#5

Transgender day of rememberance den 20 november! Viktig dag för att uppmärksamma de som blivit mördade under det gångna året på grund av sin könsidentitet. Jag var med och anordnade ett event i min hemstad, och Skånes största tidning skrev två artiklar om det! 🙂Det kändes lite som en seger.

Upp till toppen
Annons: