#7: Ja, det är skönt.
Nervöst då jag egentligen aldrig nämner något om mina relationer med mina föräldrar, trots att jag står väldigt nära dom (har inte haft något riktigt seröst på några år). Vilket gör att jag passerade en gräns i vår relation, släppte dom närmare mig. Det var det som kändes nervöst.
De nämner ofta för mig hur fel de tycker det är med diskriminering av HBT-personer, att de tycker kärlek alltid är kärlek oavsett kön, om att de sagt till arbetskompisar när de sagt negativa saker om HBT-personer, hur fel de tycker det är när föräldrar avvisar sina HBT-barn o.s.v.
De nämner det nog lite väl ofta för att det ska vara en slump. Haft en känsla ett par år att de hintat till mig om att jag borde komma ut.
Jag nämnde för dom efter jag berättat att jag under senaste året blivit kränkt pga. min sexualitet, fördömd av religösa och öppet förnedrad. Att det var därför jag valde att bli mer öppen, för att normalisera.
Mina fina föräldrar blev riktigt förbannade på folk, vilket var skönt, för jag har inte blivit det utan bara tagit emot.
Genom deras ilska tror jag att jag tagit in att det är min rättighet att bli förbannad och säga ifrån nästa gång det händer. Jag behövde nog få en bekräftelse på det.
Önskar att alla kunde få mötas av samma öppenhet och kärlek som jag gjorde när de kommer ut. Tror iofs det är därför jag numera kommer vara helt öppen, just för att normalisera och då den vägen hjälpa folk.