Annons:
Etikettoff-topic
Läst 609 ggr
monstermash
1/3/15, 9:47 PM

Nyårslöften/mål

Vad har ni för nyårslöften/mål? Avklarade ni årets nyårslöften?

Annons:
Andorr
1/3/15, 9:53 PM
#1

Har inga nyårslöften. Tycker det funkar bättre att ta itu med saker när jag känner för det.

Slipper även dåligt samvete för svikna nyårslöften på detta sätt. 🙂

Vyer
1/3/15, 10:50 PM
#2

Mina mål; stay awesome, krossa normer och krama på katter.


[WiresInABox]
1/4/15, 2:46 AM
#3

Jag kör inte med traditionella nyårslöften, däremot gör jag sen en tid tillbaka en lista på drömmar, planer och förhoppningar! Jobbar med självutveckling i ett väldigt brett sammanhang som genomsyrar allt jag gör, typ.

I korthet var förra årets lista:
- ta tag i mitt liv och bli mer självständig: jag flyttade till Skåne och började en ny karriär, ny utbildning
- större bekantskapskrets: många nya vänner i klassen + vänner inom RFSL
- lära mig tycka om min kropp: det gjorde jag tack vare att 1. min mens kom tillbaka (= att jag hanterade det så bra), 2. att jag fick en jättefin kändiscrush (= såg mig själv i ett nytt perspektiv när jag fantiserade om honom) samt 3. hittade ftm-bögporr (= såg min sorts kropp, alltså transmän med mastektomiärr och fittor, avbildas på ett attraktivt sätt)
- jobba på min självkänsla: mycket kom på köpet av ovanstående punkter, ovanstående punkter ledde också till att jag tagit steget och varit mer öppen med att jag är transkille och jag känner en frihet i att vara mig själv som jag aldrig känt förr. Har fortfarande en del att jobba på men känner en stadig grund i självkänslan som aldrig funnits någonsin förr.

Detta år har jag inte utformat några konkreta planer för mina drömmar och förhoppningar än, men jag kommer fortsätta komma ut som transkille i situationer där jag ännu inte kommit ut och jag kommer vilja jobba med att sprida transkunskap på olika sätt, t ex genom konst och författarskap! Vill även få utlopp för min dröm att stå på scen och framföra något, t ex poesi, standup eller föreläsning. Har en lista på typ 100 grejer, men detta är några! Jag ska göra mer konkreta planer senare. 2015 blir ett självförverkligande år, ett år av öppenhet och konstaktivism för mig.

Upp till toppen
Annons: