Hej TS! Kul att du börjat hitta riktning i ditt liv. Jag är också FtM och är lite insatt i de frågorna du ställer och ska försöka svara så gott jag kan.
För att göra en utredning med ett könsidentitetsteam kommer att involvera dina föräldrar om du är under 18. Eftersom att du är omyndig behövs vårdnadshavarens tillåtelse att göra de tester som innefattas av en könsutredning. Jag vet att min region accepterar folk som är under 18; men det kan nog variera över landet. Jag rekommenderar att du först går till en kurator på ungdomsmottagningen där de har mycket erfarenhet av att arbeta med unga i din ålder, så att du kan prata av dig om dina känslor. Med tiden kanske hen kan hjälpa dig stötta dig i att komma ut från dina föräldrar, och hitta den psykiatriker som behövs för att få en remiss till ett könsutredningsteam. Jag gick själv hos en kurator i ett halvår innan jag fick min remiss skickad, och då hon har hjälpt mig med allt från att hantera min dysfori till att komma ut kan jag rekommendera det 
Jag kom nyligen ut för mina föräldrar. Jag har under en längre tid varit öppen med att jag umgås i HBTQ-kretsar (är med i diverse stödgrupper för trans* människor), och därför blev det mer naturligt att berätta för dem när jag verkligen var redo. Jag berättade för dem öga mot öga ("Mamma, pappa, jag känner mig inte som en tjej och vill inte vara en tjej, jag vill vara en kille"). Tyvärr tog mina föräldrar det inte så bra, min mamma förnekar det och pappa tror att det är en fas, detta trots att jag är 21 och kan fatta mina egna beslut. Utan goda vänner och min kurators stöd hade jag fallit tillbaka i min djupa ångestdepression jag precis tagit mig ut. Därför rekommenderar jag dig än att hitta en personlig samtalskontakt, antingen en kurator eller en nära vän, som kan stötta dig så att du behåller din inre styrka och psykiska hälsa genom de svårigheter det innebär att vara trans*.
Hoppas att allting går bra för dig