Annons:
Etikettallmänt
Läst 749 ggr
LillaSötaJag
2015-01-20 17:56

Hur vet man

hej. Detta kanske låter lite dumt  men men… Jag är ju då bi och efter sommarn kommer jag börja på gymnasium där väldigt många tjejer går till och inte så mycket killar och jag känner jag kommer vara ensam hela mitt liv typ (iallafall till efter skola) haha för om de inte finns många killar då kommer de nog inte hända något för är rätt blyg och skulle npg inte våga ta försata steget men men… Man kan ju inte bara se på nån och veta till 100% vilken sexualtitet den är så hur "får man reda" att nån är gay eller likanande? asså om ni förstår (är rätt dålig på förklara) vissa säger ju inte de till hela världen utan kanske håller de till sig själv eller närmaste kompisar etc.

Annons:
Saffran0Spice
2015-01-20 17:57
#1

enklast är nog att bli kompisar och sedan fråga rakt ut 🙂

VildaVittra
2015-01-20 18:02
#2

Om du är öppen med din läggning, så kommer dom som också har samma läggning kunna känna sig bekväma med att vara öppna om den till dig, om de är redo för det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LillaSötaJag
2015-01-20 18:09
#3

#1 haha okej!

#2 just nu är jag inte öppen men jag kanske blir de senare

molnflygare
2015-01-21 10:28
#4

Ett tips är att använda ett armband eller andra accessoarer i bi/gay-färgerna (vilken du känner dig bekvämast med). Folk som känner igen dessa märken (och kanske är bi/gay själva) kommer då automatiskt se dig. 🙂 Det är även ett väldigt subtilt sätt att "komma ut" på i skolan, på extrajobbet, etc.

LillaSötaJag
2015-01-21 17:39
#5

#4 åh vinken cool idé haha

Upp till toppen
Annons: