Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1221 ggr
Maleficum
2015-02-28 23:22

Komma ut utan att komma ut.

Vet väl inte riktigt om man kan kalla det att komma ut eller inte.

Var väl kanske 12 år sedan som min mamma såg att jag skrivit att jag var Bisexuell på internet (minns inte om det var min hemsida eller vart det var) och det enda hon sa då var att det var kanske bra att vara lite försiktig med vem man sa det till. För två år sedan fråga hon mig igen om jag fortfarande gilla tjejer (efter att jag varit på klassåterträff med gymnasiet 10 år efter utgång då det uppdagades att två (av dem typ 4 killar som gick i min klass) var gay.

Vet inte riktigt om jag "kom ut" eller inte under den middagen men min kompis nämnde att jag och min pojkvän gärna har med en till tjej i sängen.

Så har väl egentligen aldrig sagt rakt ut men ändå så vet iallafall min mamma, min pojkvän och min bästa kompis tror eventuellt min ena kusin vet också. Har väl någon gång funderat på att vilja ta med mig en tjej och kyssa inför släkten på någon av alla våra träffar men vet inte om det skulle gå så bra, känns som stor del av min släkt är smått homofobiska och rasistiska. Det lustiga är att det är i princip bara dem som vet en del av min sexualitet som också vet om mina diagnoser (med få undantag). Egentligen spelar det väl ingen roll men ibland kan det bara kännas lite sorgligt att känna att man inte kan prata med släkten om saker.

Men min bästa kompis bryr sig inte, min pojkvän bryr sig inte och mina djur bryr sig inte så jag är nöjd :) Men så har ju mina duvor sitt egna lilla triangeldrama (dem bryr sig verkligen inte om kön så att säga att annat än hetro är naturligt kan ju komma hit och se hur onaturligt det egentligen är).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
LCHFtravaren
2015-03-01 00:19
#1

Bra skrivet - förstår precis vad du menar med att komma ut utan att komma ut. Jag har väl aldrig sagt något rakt ut till någon men samtidigt är det inget jag håller hemligt. Jag är uppvuxen i en väldigt öppen familj så det är säkert mycket därför att jag inte har något behov av att säga eller bekräfta något och det är klart, numer vet säkert alla det indirekt ändå.

Vare sig mina föräldrar, arbetskamrater eller vänner skulle höja på ögonbrynen oavsett om jag träffade en kvinna eller en man. De skulle kanske snarare höja ögonbrynen OM jag träffade någon - det är ett tag sen jag träffade någon nu. 😕

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

Upp till toppen
Annons: