Annons:
Etikettallmänt
Läst 1177 ggr
[vinterflinga]
3/8/15, 6:45 PM

Jag vill inte känna såhär ...

Jag har lärt känna en tjej på nätet, genom en grupp på FB, någonstans där bland alla medlemmar så hittade vi varandra och började prata privat i meddelanden, prata i mobil, sms och så.  Vi har pratat snart 1 år och pratar varje dag på FB.  Vi lärde känna varann genom långa meddelanden på FB  och i början gjorde det mig inget att hon berättade om sitt ex och så, men nu eller sen kanske 3 -4 månader tillbaka har jag kommit på mig själv att bli så oerhört glad så fort hon hör av sig, kan nästan känna mig lite svartsjuk när jag tänker på dom som får umgås med henne eller fått vara tillsammans med henne.  Jag kollar gärna kort på henne ( det jag fått ) och så…  :) 

Hon är en öppen person ,rak på sak och har humör, jag är känslig, blyg och försiktig ,men vi kompletterar varandra, men det vi har lika är att vi kan prata bra om känslor,  henne kan jag vara ärlig mot och visa vem JAG är och så.   Vi något tillfälle har hon sagt " om jag hade föredragit tjejer som hade jag gärna velat vara tillsammans med dig , för du är så fin, och jag vet att  vi skulle funka som par också "  och flera andra såna antydningar.  Hon har frågat om jag har starka känslor för henne, det har jag inte svarat på eftersom det känns jobbigt, hon har sagt att jag MÅSTE berätta om jag får känslor för henne…att vi måste vara öppna med det.  Hon kan ge som uppmuntran till mig att hon skulle vilja vara tillsammans med mig , samtidigt som hon säger att det är kört med …. vilket i min värld blir en besvikelse att varför ska hon säga så om det ändå inte kan bli något.   Hon har också sagt att "vi inte behöver prata om det här" och så om det känns jobbigt. 

Men det börjar bli ett problem för mig att känna mig intresserad, samtidigt som jag VET att det är kört , då gör det mig ledsen, men jag vill inte säga som det är heller eftersom då kommer hon säkert "lugna ner sig" med att höra av sig och det är ju det bästa jag vet att få prata med henne…… vi har inte träffats än, men i sommar ska vi det, vi bor så långt ifrån varann så det blir lång resa.  Och det som gör mig ledsen är att jag blir så glad och hoppas hela tiden, hon säger att jag ser bra ut och såna saker…och jag går hela tiden " på " allting…men jag attraheras av något hela tiden och jag vill inte det…

Jag vet att jag INTE kan veta hur hon är när vi  inte träffats, men jag önskar att hon inte gjort mig intresserad….och man blir dömd "för att bli kär i kompis" men någon annan kompis jag har är ju inte intressant..

Hoppas jag inte rört till allt nu utan att ni förstår….

Annons:
Vanja
3/9/15, 5:07 PM
#1

Jag tycker att du ska försöka prata mindre med henne eller alternativt att bryta helt. Just för att du sårar och gör illa dig själv, det är du som blir mest sårad av detta och om hon sagt att det inte finns någon chans att det kan ske så är det bättre att få upp ögonen för resten av världen än att haka upp dig på henne. 

=)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[vinterflinga]
3/9/15, 5:34 PM
#2

Frost

Du har rätt, det tycker jag :) men jag vill ändå vara hennes vän…jag mår så bra av att  ha kontakt med henne…kan berätta att jag i övrigt har dåliga vänner omkring mig som inte är bra för mig, känner mig starkare när jag har en vän som hon , för hon visar mig vad vänskap ÄR och det behöver jag samtidigt….men jag förstår hur du menar och ska fundera…..  :)

Vanja
3/9/15, 6:14 PM
#3

#2 Jag kan förstå att det är svårt, men jag tror att det är det bästa. 

Men jag tror också att du behöver göra dig av med de du har runt dig som inte är bra för dig. Det finns ingen anledning att de finns där.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[vinterflinga]
3/9/15, 6:24 PM
#4

Nej jag behöver verkligen byta ut mina  sk "vänner" och hon ger mig massa positivt kring det med och förstår. 

Jag kommer ju sakna hennes vänskap jättemycket ( att vi kan prata om allt och har så roligt också)  om jag säger upp den…:) ❤️

VildaVittra
3/26/15, 9:49 AM
#5

Jag tycker det låter som hon utnyttjar dig. Hon vill sola sig i dina positiva känslor för henne utan att ge något tillbaka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[vinterflinga]
3/28/15, 12:23 PM
#6

VildaVittra

oj, tror du? det har jag inte tänkt på.  Men hon känner ju tyvärr inte likadant för mig. :/

Annons:
VildaVittra
3/28/15, 1:40 PM
#7

#6 Precis, men man kan ju ändå känna sig "uppåt" av att någon annan får sådana känslor för en, som att man duger och är bra då andra gillar en.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[vinterflinga]
3/28/15, 2:16 PM
#8

VildVittra

jo det är klart :) man uppmuntras ju och så :) jag sa "blir du inte ens glad att jag tycker du är snygg och attraktiv" då sa hon " jo det är klart…" typ. :P men eftersom vi inte har samma läggning så det blir ju inte i samma bemärkelse =)

Upp till toppen
Annons: