Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 2075 ggr
[hundvän]
2015-03-08 19:04

Ser lesbisk ut..?

Hej! Jag ser "lesbisk" ut, inte för att alla lesbiska är likadana, vet att det finns de som är väldigt feminina också men jag hoppas ni förstår haha..

Har nästan halva huvudet rakat, töjda öron, piercingar, baggy jeans osv

i alla fall, vet inte om detta är fel forum att fråga på men vad tror ni straighta killar tycker om sådant här? Har en pojkvän som gillar "naturliga" tjejer men tror ni oftast killar tycker det är snyggast med lite mer feminina tjejer?

Tänker inte byta stil eller så men är bara lite nyfiken…. ;P

Jag vet att det är lite dumt men vill inte att folk ska tro att jag är lesbisk, men samtidigt trivs jag så här (i-landsproblem haha) Vill liksom inte skrämma bort killar :P

ha det bra :)

Annons:
[Udoon]
2015-03-08 19:10
#1

Hur ser man "lesbisk" ut då? Och är det fel att göra det, om det nu finns ett speciellt sätt att se ut på?  Och killar är väl knappast någon homogen grupp med hivemind, utan smaken är som baken helt enkelt, så kör på vad du gillar och skit i andra 😃

Hoseok
2015-03-08 19:12
#2

Det är omöjligt att besvara din fråga eftersom alla heterosexuella killar inte tycker likadant. Och i ärlighetens namn, jag bryr mig inte om vad heterosexuella killar tycker om andras klädstilar. 

Du ska klä dig precis som du själv vill. Om folk dömer dig för ditt utseende, så är det ju inga människor du ska ha i ditt liv från första början. 

**Varför ska du ha en kille som blir skrämd av den du är?
**Det går inte riktigt ihop. Du är du.

xEmmsix
2015-03-08 19:14
#3

Att vara lesbisk är ju en sexuell läggning och inte en klädstil.

Och killar ska gilla dig för den du är, så klä dig hur du själv vill och känner dig bekväm i, och strunta i vad andra tycker  :)

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar

ChristineL
2015-03-08 21:41
#4

Man kan inte se lesbisk ut.

Du har ju en pojkvän som förhoppningsvis älskar dig för den du är, och skulle det ta slut så finns det självklart andra. Riktiga killar bryr sig inte så mycket om utseendet på partner, det är faktiskt insidan som räknas.

Vanja
2015-03-09 10:53
#5

Jag har också fått höra att jag ser lesbisk ut, som oftast när vi är nere i garaget och skruvar med någon bil och jag har arbetsbyxor och keps på mig. 

Men jag lägger ingen vikt med det. Kan lika gärna "se lesbisk" ut som att jag "ser straight ut"

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[hundvän]
2015-03-09 20:50
#6

Tack för alla svar :))

Jo alltså jag är lite rädd för att killar inte vågar komma fram och prata för att man inte ser "straight" ut, men också att de tycker man är äcklig och konstig och sådant eftersom man inte följer "idealet" 😮

man vill ju inte anpassa sig efter andras smak men samtidigt vill man att folk ska tycka man ser bra ut…😟  Eller vill inte ni att andra ska tycka ni är snygga  ;) Vem vill att folk ska tycka man är konstig och äcklig liksom..🤪

Annons:
[Udoon]
2015-03-09 21:05
#7

Jag skiter i vad folk tycker och kör på vad jag tycker är snyggt. folk tycker så olika så att göra alla nöjda går ju ändå inte.

Hoseok
2015-03-09 22:06
#8

#6 Jag är hellre konstig och äcklig och mig själv än "snygg för killar" utan att vara mig själv.

Som sagt, varför ska man umgås med folk från första början som tycker man är ful om man är sig själv?

ChristineL
2015-03-09 22:17
#9

#6 - Vi har ju här i tråden kommit överens om att man inte kan se ut som en sexuell läggning ;)

[hundvän]
2015-03-10 09:53
#10

#9 Jo  det finns en poäng i det, men sen finns det såklart stereotyper för lesbiska också ;)

Jag tänker inte på folk man känner utan människor på ex krogen/klubben. Men man får välja då om man ska se snygg ut för andra eller sig själv haha ;)

[Udoon]
2015-03-10 10:06
#11

#10 eller så ser man snygg ut för sig själv, och så småningom träffar man någon som också tycker man är snygg som man är. livet är för kort föratt låtsas bara för att göra någon annan glad. men jag antar att du är ganska liten så du förstår kanske inte det än🙂

[hundvän]
2015-03-10 10:26
#12

#11 jag är 22 så om jag är liten eller inte får du avgöra själv ;)

ChristineL
2015-03-10 12:02
#13

#10 - Det finns stereotyper till allt. Vill du se ut som en stereotyp eller vill du vara dig själv? ;)

För att dra några kändisar som (enligt mig) går emot detta:
Edvard Bloom, väldigt feminin man som är hetero
Eva & Efva, inte särskilt butchiga
Pekka Heino, manlig bög
Anton Hysén, trodde han var straight innan han kom ut
Ola Salo, förvisso bi men ganska mycket gay-vibbar, lever med en kvinna
Donal Skeehan, straight
Kajsa Bergqvist, väldigt kvinnlig

Annons:
Hoseok
2015-03-10 13:08
#14

Fast nu ska vi ju inte uppmuntra till att använda stereotyper, det är det som är grejen. För det får det att låta som att det är något fel med att vara homosexuell, och det gynnar verkligen inte HBTQ.

Upp till toppen
Annons: