Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 1578 ggr
VildaVittra
3/26/15, 8:53 AM

Här är världens bögigaste tröja

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Gronstedt
3/26/15, 9:15 AM
#1

Nej. Men jag skulle inte kalla den bögig, bara sååååå 1970-tal …

VildaVittra
3/26/15, 9:16 AM
#2

#1 Fast den är ju 100% bög. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gronstedt
3/26/15, 9:38 AM
#3

#2: Enligt artikeln är den tillverkad av hår från "250 hbtq-personer, mig inkluderad, som vill att människor ska sluta uttrycka stötande och homofobiskt". Det är inte något jag skulle kalla "bögigt", även om artikelförfattaren gör det.

VildaVittra
3/26/15, 9:44 AM
#4

#3 Det är ju det manifestationen ska ändra på, eftersom denna tröja är det enda som egentligen kan kallas för det ordet. För engelskan gay används ju på samma sätt som bögigt används här.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wony
3/27/15, 9:05 AM
#5

Om den nu är gjord av hår från  HBTQ-personer är den väl i sådana fall förutom bögig även transig t ex? Och Queer. Till exempel.

VildaVittra
3/27/15, 9:08 AM
#6

#5 Det är ju som sagt en protest mot användandet av ett ord som används på det sättet som "bögig" görs i Sverige. Gay är ju inte samma sak som bög.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Wony
3/27/15, 9:20 AM
#7

#6 " Gay är ju inte samma sak som bög."

För vissa är det det. Jag känner flera bögar som hellre säger just bög än gay. Så där får jag nog säga att man inte kan dra det över en kam på det sättet.

VildaVittra
3/27/15, 12:21 PM
#8

#7 Fast det är ju som att säga att alla motorfordon kan kallas för bilar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wony
3/27/15, 12:27 PM
#9

#8 Nu får du nog utveckla det, för jag är rädd att jag inte alls hänger med i den jämförelsen.

Tjeja
4/1/15, 10:53 PM
#10

Ful men himla kul!…Men hade spontant inte kallat den gay utan att vetat om bakgrunden till tröjan! ha ha..

För mig är gay saker visserligen roliga men också snygga. Gay är snygg stil med kreativ glädje och mer färg i än "vanliga" grejer..

Tycker det är trist att "gay-saker" oftast tolkas som något negativt av så många. För mig är det spontant något positivt och snyggt utan att vara tråkigt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: