Annons:
Etikettallmänt
Läst 7377 ggr
[Mr.Snowman]
2015-03-29 21:54

breast binder (har några frågor)

Jag har kommit fram till att jag vill köpa en/flera breastbinders. Men jag har lite frågor.. 🙂

1. Finns det något bra alternativ som man kan använda på sommaren, som inte blir för varm? Hur löser ni det?
2. Jag är nämligen mycket utomhus och rör på mig väldigt mycket även i den värsta hettan (på sommaren).. Är det dumt att använda när man utför fysiska aktiviteter(tex tränar)?
3. Finns det ingen svensk sida som man kan beställa ifrån?
4. Många rekommenterar t-kingdom, men hur levereras paketet? Kommer det till dörren eller får man hämta ut det på närmaste utlämningsställe? Om det levereras till dörren och man inte är hemma, vad händer då? Någon som vet? (Vill inte ha det levererat till dörren..) (Denna fråga gäller alla hemsidor som ni kan tänkas rekommendera)

Annons:
[Thew]1
2015-03-29 22:00
#1

Haha förlåt… var bara tvungen att säga att jag första gången jag läste inlägget trodde jag att du sökte bindor! "Vill ha bindor levererat till dörren" HAHA. Sorry, jag är lite pinsam..

[Mr.Snowman]
2015-03-29 22:05
#2

Haha.. du har rätt att det lät lite fel, så ändrade! 😂

Hoseok
2015-03-29 22:08
#3

2. Det finns binders som är menade att användas under träning.
3. Jag har bara beställt från utländska, och dom har varit superbra! 
4. t-kingdom var där jag beställde ifrån. Bra kvalité. Jag tror jag fick hämta ut det. Borde det inte stå på deras hemsida om de använder något företag som levererar till dörren?

molnflygare
2015-03-29 22:11
#4

1. På sommaren använder jag antingen sport-BH eller en "halv" binder; dvs, en som endast täcker bröstkorgen och inte går ned över magen. Dock binder"halva" binders något sämre än en "hel" binder som går ned över magen till höftbenen (min erfarenhet), men det är o andra sidan mycket svalare!

2. Det är antagligen inte skadligt, men jobbigt. Jag brukar cykla till skolan i min binder och jag blir alltid extra flåsig och svettig av det. Inte att rekommendera, eftersom att svett och följaktligen tvätt sliter på bindern och gör den mindre elastisk. Kanske sport-BH och T-shirt i storleken över din vanliga kan vara ett alternativ?

3. Jag beställer från Justine & Juliette, de har binders från Underworks i två modeller (en hel och en halv).

4. Har ingen erfarenhet av T-Kingdom.

[Mr.Snowman]
2015-03-29 22:23
#5

#3 Kan du länka till ett exempel där dom är gjorda för att användas under träning? Jag kan nämligen inte hitta..
Jag kan inte hitta på t-kingdom hur det levereras heller.

#4 Okej! Vad skönt det hade varit om man inte behövt varken sportbh eller binder. Frihet…
Justine & Juliette verkar bra, tack!

Har någon tips på bra sportbhar som är svala att använda på sommaren?

molnflygare
2015-03-30 13:25
#6

#5 Ja, verkligen, brukar alltid drömma mig till den dagen när jag slipper "skiten" 😃 Jag använder en sport-BH från Casall som går att köpa i sportbutik. Fördelen är att de plattar ut bröstkorgen lite och att de avleder fukt bra; nackdelen är att de är ganska dyra, cirka 400:-

Annons:
Salish
2015-03-30 19:15
#7

1. Jag använder en som bara täcker överdelen av kroppen, och den har dessutom väldigt tunt material som är lätt att andas i
2. Ja, det är dumt att använda binder vid träning. Jag använder sport-bh och försöker stå ut med det så gott jag kan.
3. Inte vad jag vet, jag har bara beställlt från utländska.
4. Jag beställde min på gc2b.co, och är enligt många dom bästa. Fick mitt paket efter någon vecka i postfacket, det står inte vilket företag det är ifrån utan bara en adress och ett namn så det är väldigt diskret. Var som sagt litet nog att få plats i postfacket så du behöver inte hämta ut det nånstans. Om den är för liten eller för stor eller om du är osäker på någonting kan du alltid maila företaget, och det är drivet av och för transpersoner så du behöver inte oroa dig för det.

[Mr.Snowman]
2015-05-10 19:36
#8

#7 Är inte gc2b.co från USA? Kan man inte åka på tull och sånt då? Eller?

Salish
2015-05-11 23:28
#9

Alltså nästan alla binders är ju ändå från USA.. Frakten var inte så dyr för mig, kommer inte riktigt ihåg exakt vad det kostade, men tror jag fick betala mellan 4- och fem hundra totalt. Det var helt klart värt det, den är så mycket bekvämare än binders från t.ex underworks, och är dessutom svalare.

[AnimeV4]
2015-05-18 00:26
#10

1. och 2. Jag använder dessa: http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/pict/281386162766_1.jpg

De är väldigt billiga (ca 32 kr + frakt) och har bra tyg! De är även väldigt prisvärda och funkar utmärkt för mig. Om jag badar använder jag badbyxor + binder vilket faktiskt känns väldigt skönt. Om jag går ut bland folk kan jag antingen ha binder eller binder + t-shirt. Nu har jag väldigt små bröst som egentligen endast behöver formas rätt med ett litet tryck, så jag kan inte tala för de som har större/väldigt stora bröst.

3. Vet inte fler än de sidorna svenska som redan nämnts. 

4. Mina binders fick jag alltid direkt i brevlådan när jag bodde hos mamma i stan. Nu bor jag ute på landet med ca 3 mil till själva samhället, så jag kanske får hämta de jag beställt nu i samhället beroende på hur enkelt det är att leverera. 

Hoppas att det var till någon hjälp!

crimson
2015-05-20 15:35
#11

1. Finns det något bra alternativ som man kan använda på sommaren, som inte blir för varm? Hur löser ni det?

Jag löste inte det. Jag kokade typ dagligen, men det var värt det för mig.

2. Jag är nämligen mycket utomhus och rör på mig väldigt mycket även i den värsta hettan (på sommaren).. Är det dumt att använda när man utför fysiska aktiviteter(tex tränar)?

Jag skulle inte rekommendera binder när du sportar, jag använde binders regelbundet i 2 år och nu har jag svårt med att ta djupa andetag, så om du ska träna skulle jag rekomendera att ta 2 tighta sport-bhar, sätt den ena åt rätt håll och den andra åt andra hållet.
3. Finns det ingen svensk sida som man kan beställa ifrån?

Inte vad jag vet, men en kan ju alltid google.
4. Många rekommenterar t-kingdom, men hur levereras paketet? Kommer det till dörren eller får man hämta ut det på närmaste utlämningsställe? Om det levereras till dörren och man inte är hemma, vad händer då? Någon som vet? (Vill inte ha det levererat till dörren..) (Denna fråga gäller alla hemsidor som ni kan tänkas rekommendera)

Jag kommer inte ihåg vart jag beställde mina binders, men tror en kan välja vart man vill ha det levererat.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Upp till toppen
Annons: