Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1787 ggr
[klarabastin]
2015-05-18 17:43

hur öppna skulle ni säga att ni är med er läggning

som titeln säger.. 

hur öppna är ni kring er läggning?attraktion eller vilket kön ni har spelar ingen roll 😂

Annons:
Geru
2015-05-18 17:53
#1

Bekväm.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

TatsuOni
2015-05-18 17:58
#2

Vänner och sambon är jag öppen med. Familjen kommer jag inte att berätta för av olika anledningar och främlingar/folk på jobbet har inte med saken att göra. Säger inte att jag är straight till folk, utan de får skylla sig själva om de antar det😛 Kan tillägga att jag är en Bisexuell kvinna som lever med en man även om det är oviktigt🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Anonym
Anonym
2015-05-18 18:34
#3

Inte alls öppen. Online kan jag berätta men irl så vet ingen.

[klarabastin]
2015-05-18 19:02
#4

själv är jag väl helt okej öppen. :-)

jag kan t.ex säga att jag faktiskt gillar båda när någon undrar hur min "drömkille" ser ut och så :-)

[WiresInABox]
2015-05-18 20:13
#5

På facebook, andra social media, profiler på olika sidor, mina egna sidor är jag helt öppen med att jag är transman på och i vissa fall även att jag är bög (vill egentligen vara öppen med båda men prioriterar trans). Vill vara öppen överallt även IRL men det är svårare. Jag är "färdigbehandlad" och passerar som cisman så det är svårt att hitta tillfällen att komma ut som trans då. Min klass vet, några i mitt kollektiv, de flesta vänner, dock ej alla i kollektivet och inte heller på min arbetsplats. Bög är lite lättare att komma ut som, t ex när jag drar hem killen jag brukar ha sex med till kollektivet, ingen har nog missat vad vi gör, haha :P

Wony
2015-05-18 20:45
#6

Det är olika. I vissa sammanhang är jag helt öppen med min könsidentitet, i andra sammanhang är det ingen som vet. Och ibland är det så att en del vet, andra inte. Har väl ett relativt avslappnat förhållande till det men det finns personer som jag nog aldrig kommer att berätta för heller, då jag vet att deras reaktion inte vore särskilt bra.

Annons:
Vyer
2015-05-18 20:58
#7

Avslappnat öppen.  Jag döljer det inte i alla fall.

Nu antar förvisso de flesta att mina relationer är heterosexuella, på grund av tvåkönsnormen, och då är det inte särskilt svårt att vara öppen.då.  Det känns inte som någon risk att jag skulle bli utsatt för hatbrott genom att jag håller någon av mina partners i handen.


molnflygare
2015-05-19 16:28
#8

Väldigt öppen transperson. Har en liten pin på skolväskan med transsymbolen, bär ibland ett vitt-rosa-blått armband och har ett namn som inte är vanligt hos personer av mitt biologiska kön. Eftersom att jag tyvärr ofta misstas som mitt biologiska kön, förstår de flesta att jag är transperson när jag introducerat mig 👍

Fenix_Chicci
2015-05-19 22:16
#9

Jo, är rätt öppen. Min familj och alla mina vänner vet, dock inte min släkt men det är bara för att det inte kommit på tal, om de frågade eller om jag skaffade flickvän skulle jag inte dölja det. Är också öppen när jag träffar nya människor om de frågar något om män och säger att jag bara gillar kvinnor. Men har aldrig kommit ut medvetet utan det har bara blivit att jag sagt nått allmän och så har folk fattat.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

crimson
2015-05-20 15:31
#10

Jag är rätt stängd, eller vad man nu säger. Finns väl max 10 pers som vet att jag är trans, alla andra tror jag är snoppbärare från födseln. Jag är inte alls bekväm i att berätta för folk att jag är transperson, och eftersom jag redan har tagit bort mina manboobs och går på testosteron är det nästan aldrig någon som tror jag är en tjej. Skäggväxt och djup röst. Från att jag kom ut sommaren 2013 har jag gjort allt i min makt för att ingen ska få veta att jag är anorlunda. Det har gått sådär, vid ett tillfälle rotade några i klassen igenom min väska i jakt på något som skulle visa på att jag är tjej(?).

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Ravynsfair
2015-05-20 20:31
#11

Rätt så öppen, frågar någon så svarar jag men det är inte så att jag är ute och skriker ut det till folk. (Jag är Pan)
När jag hade flickvän så sa jag bara "Näe, jag har ingen pojkvän, men flickvän däremot" när folk frågade om jag hade pojkvän. 
Kom aldrig ut, blev tillsammans med en tjej och så var det, folk fick finna sig i det. 
Ska inte behöva komma ut för att kunna ha flickvän. 

Nu är jag tillsammans med en underbar kille som jag förhoppningsvis får behålla för resten av livet. 
Märker direkt skillnad på hur man blir behandlad beroende på vem man är tillsammans med. Sorgligt :(

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Afturelding
2015-05-21 21:40
#12

Jag är bekväm. Jag har inget problem att berätta det, men gör det inte om det inte finns skäl. På internet där man kan specificera så är jag alltid öppen (facebook etc). Kommer jag i en diskussion som behandlar hbtq+ så är det ju rätt naturligt att jag säger att jag är queer/inte hetero/bi/pan (vad som nu känns bra den dagen), eller  om någon förutsätter att jag är hetero, eller helt enkelt frågar om min sexualitet.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Namiko
2015-05-22 05:26
#13

Jag är helt öppen. Skriker inte ut det till höger och vänster eller bryr mig om att "komma ut". Jag pratar med folk och kommer det upp så gör det det och jag gör inget för att dölja varken att jag är flata eller intergender, även om det senare inte kommer upp lika ofta.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Saga85
2015-05-25 23:20
#14

Jag har bara "kommit ut" för min familj. Det var när jag hade min första flickvän och berättade bara att hon var mer än en vän utan även min flickvän.

Annars har jag inte haft behovet av det. Är Bisexuell, och jag har aldrig känt något behov av att komma ut, på samma sätt som att jag inte kommer ut när jag har en heterosexuell relation.

AilyAdams
2015-05-26 00:02
#15

Inte öppen alls.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Anonym
Anonym
2015-06-11 20:28
#16

En person vet om det, en  kompis jag spelat spel med online. Han undrade och jag svarade. ingen jag vet i verkligheten vet men till höst kanske jag kommer säga till några.

[MikeW]
2015-06-16 17:25
#17

Otroligt öppen. Alla vet om det. Finns inte en enda person jag inte känner som inte vet att jag är homo :P Fast det är väl naturligt att alla vet om det när man har en pojkvän och är väldigt gay tillsammans.. xp

Nordanälvens
2015-06-16 20:17
#18

Jag är väldigt öppen. Blev tillsammans med en tjej första gången i högstadiet, mamma frågade om vi var tillsammans och så var det inte mer med det. De som frågar vilken läggning jag har får reda på det, eller om det dyker upp i samtalet. Att hålla någon i handen på stan t.ex är helt naturligt för mig. Kärlek tillhör alla❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Hoseok
2015-06-16 21:04
#19

Jag är öppen, men kan ibland känna viss osäkerhet. Vågar inte kyssa min partner på vissa allmänna platser, till exempel. Det är något jag vill ändra på. 

Det finns ingen jag "smyger" det med, så att säga. Frågar någon, så svarar jag.

Kadoor
2015-06-17 23:36
#20

Är öppen kring min familj och mina vänner. När jag hade flickvän så vågade jag ju kyssa henne och så på allmän plats, så att jag gillar tjejer är ingenting jag döljer direkt heller(för andra är jag tjej och har en "kvinnokropp"). Har inte kommit ut som någonting dock, vet liksom inte vilken läggning jag skulle komma ut som då riktigt… Skulle kalla mig Genderfluid eller ickebinär, så riktigt homosexuell är jag ju inte. Men inte heller hetero… 
Har inget behov av att komma ut med min sexuella läggning, men identiteten vill jag tids nog bli mer öppen med för att underlätta för mig själv. Nu blir det lite som att jag är instängd och inte riktigt kan vara mig själv. :)

Är 50/50 öppen, beror på vem det är det handlar om såklart.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
monstermash
2015-06-21 22:41
#21

Intressant att läsa allas svar :)

Jag är öppen om det.

Upp till toppen
Annons: