Annons:
Etiketterinsemination-graviditetbarn
Läst 1171 ggr
AilyAdams
5/23/15, 8:46 PM

Löjligt tungrodd byråkrati inom Landstinget

"Peter och Henrik väntar sitt första barn om några veckor. Men Stockholms läns landsting accepterar inte familjen."

Seriöst?! Det här får mig att skaka på huvudet. Hur kan så här gamla funktionsodugliga system få finnas kvar?

Varför finns det fortfarande kvinnliga/manliga personnummer? Hade det inte varit bäst om alla personnummer var könsneutrala?

http://www.dn.se/sthlm/han-kan-inte-bli-gravid-enligt-landstinget/

 **************************
Heter det De eller Dem?

Annons:
Saga85
5/25/15, 11:44 PM
#1

Men fy. Hoppas det går bra för dem!

horribleatnames
6/2/15, 1:11 PM
#2

Samma länk dök upp i en släktforskargrupp jag var med i på fb. Där rasade kommentarer som "OMG Vad ska jag/minaefterkommande skriva i släktträdet?" och "Vi måste veta vem som har XY och XX kromosomer för biologiska kön är dom enda som existerar". Jag försökte förklara för dom, skrev lugnt och sansat, men då slängde en ur sej "Oj nu blev nån förbannad. Varför kan inte HBTQ+ personer ta en diskussion?!". Eh…

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

AilyAdams
6/2/15, 3:26 PM
#3

#2 Om jag ska vara ärlig så är jag dålig på att ta diskussionen. Kanske de stött på mig? Det gör mig så rasande när människor fortfarande är så eftersatta på det humana planet. Jag kan inte hjälpa det. Har stött på alldeles för många som hävdar att de inte är religiösa men som sedan använder  "kyrkans" gamla dogmer som sanning mot allt som är annorlunda. Hur skruvat är inte det i en tid där många inom kyrkan faktiskt omvärderar  dem?

Min personliga favorit är "Det är onaturligt". 
Doh… Vad är naturligt och enligt vem?

 **************************
Heter det De eller Dem?

horribleatnames
6/2/15, 5:40 PM
#4

#3 Precis! Vem/vad är naturlig och enligt vem/vissa? Det som jag anser är naturligt för mej kan lika gärna vara onaturligt för dej. 

Jag gav upp att försöka förklara när dom upprepade samma argument hela tiden + argumentet att "alla hbtq+ personer alltid är arga och ska ha rätt". Ehm… alla är inte arga och dom flesta försöker till en viss gräns utbilda folk, men inte ens det gick in. Så då gick jag ur gruppen för att slippa påhoppen som kom halvvägs in i den. Urk. Tydligen kan man inte vara nåt annat än det kön andra ser en som -.-

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Saga85
6/2/15, 6:35 PM
#5

Ja, suck, hela det där "det är onaturligt-argumentet" faller fort. Det är inte naturligt för oss att använda oss av internet (det måste vara satans påfund såna där svartkonster!), så de som vill ha det "naturligt" får väl bli ett med naturen. Inte uppsöka läkare, föda "naturligt" i skogen och cancer andra sjukdomar är väl något man helt enkelt får rycka upp sig ifrån.

Upp till toppen
Annons: