Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 618 ggr
Skogsraah
2015-05-24 14:15

Vad hade hänt om Ryssland vann?

Har precis bloggat om vad som hade kunnat hända om Ryssland vann årets ESC. Vad tror du? Hade det fungerat överhuvudtaget? Med tanke på deras onekligen vidriga inställning till HBTQ…

Länk till blogginlägget (om det är ok 🙂) :  http://skogsraah.se/2015/may/vad-hade-hant-om-ryssland-vann-2.html

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
*~HamsterHamster~*
2015-05-24 14:28
#1

Då hon sjöng om rättvisa tror jag inte precis att det gäller hennes inställning, men nu ska jag läsa inlägget^^^

Edit: nu fattar jag vad du menar🙂

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Skogsraah
2015-05-24 14:30
#2

#1 Nej men precis! Inget ont mot artisten. Jag tyckte hon var duktig och en bör se till skillnaderna. 

Bra att du förstod 😉

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

monstermash
2015-05-24 16:46
#3

Enligt spekulationer är det flera länder som tänkte/funderade på bojkotta tävlingen om den hölls i Ryssland, däribland Sverige. 

Får återkomma med källa och mer utförligt svar sedan :)

Rafflan
2015-06-15 10:48
#4

Dem hade nog hållit ESC som om ingenting hänt och på plats och under visningen på tv hade man nog inte märkt något. Men det skulle bli mycket snack i media och många skulle nog vägra kolla i ren protest.
Och ESC ska vara för alla människor, men många HBTQ-personer skulle nog känna att dem inte var "välkomna", och det skulle nog bara vara hetro-personer som sjöng, i publiken och som pratade/presenterade artisterna.

Så tror inte man skulle SE någon skillnad, men alla skulle veta om det, och tror ingen HBTQ-person skulle våga åka ditt för att titta eller för att delta…

Upp till toppen
Annons: