Annons:
Etikettpridefestivaler
Läst 970 ggr
[WiresInABox]
2015-08-02 20:25

Regnbågsfestivalen - Malmö Pride

I morgon börjar Regnbågsfestivalen - Malmö Pride! Någon som ska dit? Vad ska ni se?

Själv har jag en egen programpunkt  då jag ska föreläsa så då ska jag såklart dit , för övrigt tänkte jag bestämma mig lite spontant allteftersom vad jag ska gå på eftersom jag ändå jobbar i Malmö och inte behöver planera så mycket. Ska nog gå i paraden i alla fall!

Malmö Pride var den första Pride jag någonsin gick på, 2009!

Annons:
monstermash
2015-08-03 01:42
#1

Skulle gärna åkt, men livet kom emellan i år också.. Du får gärna rapportera om festivalen när du är på plats! 

Stort lycka till med föreläsningen! Vad ska du föreläsa om?

[WiresInABox]
2015-08-07 18:53
#2

Jag har inte varit på så mycket då det jag tyckte var intressantast var medan jag var på jobbet! Men det jag sett är trevlig stämning, fint väder, schyssta lokaler/miljöer, hjälpsamma anordnare/personal/volontärer, roliga aktiviteter för alla åldrar osv. Själva paraden är i morgon, jag känner mig lite sjuk så får se om jag orkar gå i den.

Föreläsningen gick jättebra, det var nästan fullsatt och jag fick väldigt många positiva kommentarer efteråt! Det var lite av en personlig revolution för mig att genomföra den då jag är ganska introvert av mig annars, jag var way out of my comfort zone. Men vissa grejer känns alldeles för viktiga att dela med mig av för att jag ska låta det hindra mig. Här är beskrivningen av den: "En personlig, hoppingivande och inspirerande föreläsning om transidentitet, kroppsacceptans, öppenhet, välbefinnande och sexualitet. Fokus ligger på hur jag efter transitionen kommit att omfamna min transsexualism och se det som något positivt som berikat mitt liv trots tidigare motgångar, och att jag kunnat nå denna insikt även om jag valt att avstå vissa av de fysiska och medicinska behandlingar som erbjudits. Länge ville jag mörka min transbakgrund men har nu valt att vara öppen i syfte att förmedla en positiv bild av att vara transperson och på så sätt uppmuntra andra att våga ta steget in i sitt eget liv."

Upp till toppen
Annons: