Annons:
Etiketttrans
Läst 2018 ggr
regskylt
8/15/15, 11:42 PM

Resa med testosteron i gel

Idag började jag med testosteron,  2 år och 4 månader efter att jag skapade tråden "byter radikalt kläder imorgon på jobbet". Tråden är lite lång nu och jag tänkte att i och med att jag nu påbörjar ett nytt kapitel i mitt liv så skapar jag en ny tråd. Jag har börjat video-blogga om min resa som transperson. Så jag kommer nog att länka en del här.

Här kommer det första inlägget för er som vill titta. Ni får även tillåtelse att dela inlägget på sociala medier om ni vill.

Men som sagt, idag började jag med testosteron, jag aplicerar mina hormoner i form av gel, kommer att göras varje dag  vid 6-tiden på morgonen. nu längtar jag tills förändringarna börjar komma :D

Annons:
regskylt
8/16/15, 12:57 PM
#1
regskylt
8/16/15, 12:57 PM
#2

http://youtu.be/TrtFKgzQDes Kan ju vara bra att dela länken

Salish
8/17/15, 11:34 AM
#3

Grattis! =D Längtar tills jag själv är där!

regskylt
8/17/15, 6:06 PM
#4

Idag har första effekten av testosteronet kommit tror jag. känner mig lite tjock i halsen och jag kan inte komma upp i de ljusaste tonerna jag kan komma med rösten. Låter annars precis som vanligt. hoppas det är det och inte förkylning på gång 😃

Tjeja
8/17/15, 7:40 PM
#5

Uj här var det ju en ny tråd! Måste följa juh!!! Nära att jag missade den. :0 Hoppas du slipper bli förkyld verkligen! Men jag undrar om det verkligen kan ha så pass stor effekt så snabbt? Låter lite tveksamt men kanske inte helt omöjligt? Så spännande att få följa dig på din resa till dig själv! :-b ♡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

regskylt
8/18/15, 4:09 PM
#6

#5 Jo det kan påverka kroppen så pass fort. men det är ingenting som hörs än, har min "vanliga" röst förutom att jag inte kan gå upp i toner lika högt som förut, men kan gå ner i mörkare toner än tidigare upptäckte jag idag på jobbet när jag sjöng "blinka lilla stjärna" då jag går upp i sopran-skala i den annars, nu höll jag den i tenor XD

Annons:
Aleya
10/4/15, 6:11 PM
#7

Intressant att det finns testosteron i gel. :) Hur går det för dig? :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

regskylt
10/4/15, 10:27 PM
#8

Jo det går bara bra! Har fått lite mer muskelmassa, inget som syns mycket men känns av, orkar bära tyngre matkassar XD Sen har jag fått några strån på överläppen och lite mer på magen. Har gått 1,5 månader på testosteron nu. I torsdags den 1 oktober 2015 var jag hos plastikkirurg och pratade om operation angående brösten. Får operation om ca 3 månader, kanske längre om det är lång kö. Det känns jättebra men jag vill ha mer skillnad fort. :)

Aleya
10/5/15, 5:56 AM
#9

#8 får jag undra om det är ett specifikt ställe du alltid smörjer krämen eller? Vad kul att du både känner och ser skillnad. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

regskylt
10/5/15, 6:09 AM
#10

#9 jo jag smörjer insida lår och mage. Andra ställen på kroppen är inte lika effektiva att absorbera tydligen

Tjeja
10/6/15, 4:22 PM
#11

Intressant med gel kräm att smörja sig med! Själv har jag bara sett och hört om behandlingen med sprutor med hormongel. En kille (ftm) jag vet som fick i rumpmusklerna regelbundet. Måste vara skönt att slippa dessa stick!?

Och vad gäller förändringshastigheten. Förstår att du är otålig och vill se allt ändras fort.. men försök tänk i stället att när du väl är framme vid målet kommer tiden ha gått fort i alla fall. Ungefär som när du började tråden kändes detta att vara under behandling som jättelångt bort. Och nu är du igång! yay!  😃❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

regskylt
10/6/15, 4:53 PM
#12

#11 det är vanligare med gel i Sverige än med injektion faktiskt. :) Jo tiden går ju ganska fort ändå. Snart två månader :D

regskylt
10/7/15, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Bild på min riktigt fluffiga mustasch ;) Rakad två ggr, 7,5 veckor på testosteron.

Annons:
regskylt
10/7/15, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

En till bild.

Upp till toppen
Annons: