Annons:
Etiketttrans
Läst 1582 ggr
Charlie001
8/23/15, 12:58 AM

Trans + gympa = ?

Jag är en transkille, och är lite osäker på hur jag ska göra på ställen som dom delar upp en i kön i skolan? T.ex gympan, sexualkunskapen osv.? I gympan så är de omklädningsrummet jag syftar på, jag vill gå på killarnas men skulle inte våga, då just personerna i vår skola är väldigt lgbtqfobiska och jag passerar inte så bra. Men skulle känna mig väldigt obekväm i tjejernas, även fast dom är mina vänner sen år tillbaka. Hur ska jag göra här?? Det går inte heller direkt att byta om på toaletten, då det bars finns tjej och kill toaletter och man måste ändå gå igen kill eller tjej sidan för att komma till själva gympasalen :( är så sjuk förvirrad…

Annons:
Yehet121
8/23/15, 1:21 AM
#1

Jag har inte idrott längre men jag skulle råda dig till att prata med din mentor och din gympalärare, och försöka få ett eget ställe att byta om på. På vilket sätt delar dom upp könen på sexualkunskapen? När jag hade det så delade dom oss så att tjejerna och killarna hade vissa lektioner var för sig.

[EllenAlicia]
9/6/15, 10:53 AM
#2

en i vår klass som oxå är trans kille är i tjejenas men det är kanske för han har kompisar här och i killarnas är det bara en kille haha. Jag tycker du ska göra det som känns mest bekvämt. 

men jag är inte så bra på detta ämne :P

[Hbtqstoresthlm.se]
9/9/15, 3:48 PM
#3

Jag håller med Yehet121 prata med din mentor, du ska ju inte behöva känna att du tex inte kan vara med på gympa bara för att du inte kan byta om eller dylikt. Det är skolans ansvar att göra så alla elever känner sig trygga.

Upp till toppen
Annons: