Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1408 ggr
hannalh
2015-09-25 17:16

Svårt att komma ut

Jag har sedan över ett år tillbaka sagt att jag varit Bisexuell. Men han nu kommit på att jag är lesbisk. Jag har ingen aning om hur jag ska komma ut som homosexuell när folk förväntar sig att jag är Bisexuell. Hur ska jag göra?

Annons:
WolfLady
2015-09-25 20:01
#1

Skulle du inte kunna börja med att berätta för dem närmaste i din umgängeskrets att du är lesbisk? Om du behöver veta innan vad du exakt vill säga kan du skriva ett litet "manus". Eller så kan du skriva brev till vissa. Det är ok att inte säga det ansikte till ansikte för det är skitsvårt att berätta något sånt eftersom det ligger utanför normen.

monstermash
2015-09-27 12:39
#2

Kan du inte komma ut på samma sätt, bara att du förklarar att du kommit fram till att du är lesbisk, beroende på hur din omgivning tog det första gången alltså? 

Skriv ett sms eller förklara till dina närmsta, och vill du meddela det till övriga kanske du kan använda dig av sociala medier? :) 

Lycka till! Starkt att våga komma ut två gånger. Uppdatera gärna hur det går. 🌺

Fenix_Chicci
2015-09-27 23:44
#3

Är det viktigt för dig att alla du känner vet? Annars bara ta det lite som det kommer. Jag kom också ut som Bisexuell först men gjorde aldrig nån grej av det utan folk mer antog när jag började prata om snygga tjejer och sånt.  Men insåg sen att jag är lesbisk. När jag gjorde det var det mer att jag ventilerade mina tankar med mina vänner och lite så, inte att jag typ berättade att jag kommit fram till att jag är lesbisk. Och sen om någon frågade om killar så sa jag att jag kommit fram till att jag inte gillar killar osv. Nu har jag träffat en tjej och kommit ut för massa människor i min omgivning som faktiskt inte hade en aning om att jag ens identifierade mig som Bisexuell förut. Eftersom jag kände att det inte var nödvändigt att alla visste. Men vill ju gärna berätta lite om tjejen jag är på g med så har jag ju blivit naturligt att folk fått veta då och sen har typ mina systrar skvallrat runt lite att jag dejtar någon och så och då har jag ju fått berätta för att folk varit nyfikna. Så det är ju ett sätt ;) 

Annars om du vill att alla ska veta direkt så kanske skriv på facebook eller nått, eller skicka sms till de du vill berätta för om du inte vill ta det irl.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Hbtqstoresthlm.se]
2015-10-01 09:08
#4

Själv har jag aldrig förstått varför man måste "komma ut" överhuvudtaget. Förr för några år sen ja, men i dagens samhälle? Jag har alltid sagt att jag tex gillar tjejer eller att jag är sambo med en tjej när frågan : "Vad tycker din kille" eller liknande kommit upp. Varför göra det till en stor grej när vi ska bli accepterad som en i mängden..? Att vara HBTQ person är inga konstigheter tycker ja. Flummigt inlägg kanske men hoppas du förstår lite hur jag menar?

WolfLady
2015-10-01 20:38
#5

#4  Jag kan hålla med dig för det mesta. HBTQ-personer bör vara lika självklara i samhället precis som du säger. Dock kände jag själv när jag kom ut som Transsexuell att det inte enbart handlade om att bli accepterad utan det handlade om att inte behöva gå runt med en hemlighet och behöva hålla inne med det. Dock kan en fråga sig varför det känns som en går runt med en hemlighet.

Upp till toppen
Annons: