Annons:
Etikett17-hbt-ifokus
Läst 1444 ggr
monstermash
2015-10-03 15:20

Varför skriver du inte på forumet?

Du som är medlem - men inte skriver här inne, vare sig genom att skapa nya trådar eller delta i befintliga diskussionsfrågor. Hur kommer det sig? 

Motivera gärna, så vi bakom sajten kan göra vårat bästa för att lösa att ni blir bekväma med att våga skriva här inne! Om du inte kan skriva anonymt och vill utveckla din röst går det bra att skriva till mig eller Wony i PM! 

Tilläggande: Självklart är det inget krav. Men vi har noterat att många medlemmar väljer att inte skriva och vill bara se till att ni inte känner att ni inte är välkomna eller liknande. Kanske kan vi hjälpa er med denna undersökningen att våga vara aktiva här inne. :)

Annons:
Aleya
2015-10-03 16:36
#1

Jag är inte varken homo, bi, trans eller queer. Så har inget att tillföra genom kunskap kan jag känna. Men det är ett ämne jag är intresserad av, så tillför mina åsikter ofta i trådar. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

monstermash
2015-10-03 16:45
#2

Kul att du valde att utveckla, och framförallt att du väljer att hänga här ändå! 

Vi behöver ju utan tvekan många medlemmar som inte är HBTQ - för att sprida kunskap om ämnet!

Aleya
2015-10-03 17:47
#3

#2 ja jag ser mig som supporter av alla på siten. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Afturelding
2015-10-05 10:09
#4

Jag tror att mycket grundar sig i att jag, i vardagen, passerar som hetero (pan men gift med en man). Jag är inte lika utsatt som många andra, vilket kanske gör att jag inte är lika engagerad på daglig basis.

Men det är ju jättedumt. Så jag borde skriva mer här.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anonym
Anonym
2015-10-05 21:00
#5

Jag läser ofta och vill lära mig mer, men skriver nästan aldrig. Mest för att jag betraktas som hetero och vill inte att det ska komma ut att jag egentligen är Bisexuell. Upptäckte att jag är bi ganska sent i livet, är gift med en man och har barn…

Anonym
Anonym
2015-10-06 09:08
#6

Jag tycker inte att forumet känns tryggt och tillräckligt hbtq-vänligt.

Annons:
TatsuOni
2015-10-06 11:02
#7

Jag skriver här när jag känner att jag har någonting vettigt att skriva. Jag är inte superaktiv, men ibland slänger jag in en kommentar här.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

monstermash
2015-10-06 11:08
#8

#6 - Vad tråkigt att läsa. Vad är det som får dig att säga så? Finns det något vi admin kan göra för att det ska kännas bättre?

Tjeja
2015-10-06 16:26
#9

Jag skriver en del här. Men inte så ofta. Är mer engagerad i andra siter. Vet inte riktigt varför. Skriver när något engagerar mig eller väcker min nyfikenhet helt enkelt. Och kanske oftast fastnar i trådar när dem poppar upp färska under "nya inlägg" när jag är online så att säga.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[WiresInABox]
2015-10-07 16:38
#10

Det är väl en blandning av att jag inte tycker ämnena är inspirerande att skriva i, att det inte känns helt tryggt, att det är för öppet eftersom vem som helst kan gå in och läsa,  att jag fått dissigt bemötande ibland när jag skrivit, att de få intressanta ämnena mynnat ut i en upprepad "vad är skillnaden på bi och pan"-diskussion mm.

monstermash
2015-10-10 15:57
#11

#10 Först och främst, jätte tråkigt att du känner att du fått ett dåligt bemötande. Nästa gång får du hemskt gärna påpeka det till oss i admin så vi kan göra någonting åt det.

Det är upp till er medlemmar att skapa diskussioner som är givande. Så tycker du att det fattas något inspirerande ämne att skriva om - börja diskussionen själv, jag är helt säker på att någon kommer haka på.

Skogsmongot
2015-10-12 20:16
#12

Jag har skrivit 1 eller 2 gånger och är nu helt enkelt mindre aktiv på iFokus. Men jag känner att sidan är trygg och vänlig, så om jag har nåt att dela/fråga inom ämnet så skriver jag igen 👍

monstermash
2015-10-16 12:02
#13

#12 Kul att höra :)

Annons:
LeeKnow
2015-10-16 22:56
#14

Vågar inte vara medlem (vill inte att familjen ska se och tro något) Men är inne här lika ofta som andra sajter,* tror* jag är hetero men tycker det är väldigt intressant att läsa om hat o.s.v som HBTQ personer har utsatts för. (fy vad elak jag låter.. xD)

monstermash
2015-10-17 10:54
#15

#14 - Aha. Ja, du är ju välkommen även om du är hetero eller osäker så det är bara att diskutera, kanske finns det något ämne du vill diskutera med oss ändå! :)

Det är intressant, precis som det kan vara intressant att läsa statistik på mord eller liknande. Det betyder ju inte att brotten är i närheten av okej, så nej då, jag tycker inte du låter elak.

Upp till toppen
Annons: